• Suzanna

Laktosfri ersättning? Vart köper man den, vad heter den och

...är den bra? Vi ska testa mjölkfri kost eftersom Teo verkar ha ont i magen. Någon som ger sitt barn ersättning utan mjölk? Nu kör vi på Nan 1 och det har funkat utmärkt hittills.

• Svar på tråden Laktosfri ersättning? Vart köper man den, vad heter den och
  • LindaHelen

det är skillnad på laktosfri och helt mjölkfri när det gäller det mesta och det brukar inte vara just laktosen som är boven på små barn om jag förstått rätt

• Pallas

Nutramigen är mjäölkfri. Vet att det iaf finns på Apoteket om det inte finns i vanlig affär.

Annars är det vanligt att bebisarna blir gnöliga i den här åldern eftersom det har ett mycket intensivt utvecklingssprång.

• Julius

Vi fick Nutramigen på recept till Julius eftersom vi var på sjukhuset med honom och de rekomenderade mjölkfri kost. Då kostade 6 burkar 120:-, men vad jag har hört så kan man köpa det utan recept och då kostar det ungefär samma fast för en burk.
    Mvh Biggan

• Julius

Sorry att jag missade i din andra tråd om att du gav tillägg. Det borde jag ju ha tänkt på!!!
    Hoppas det ordnar sig snart för er.
    Mvh Biggan

• Suzanna

Tack för alla era tips! Ska testa imorgon!

• Fido

Köpte en burk Nutramigen för någon vecka sedan utan recept. Den kostade 170 kr för en liten burk. Så det är inget man gör allt för många gånger.. Skaffa recept!

• S Sofia

Profilac, heter en till sort på apoteket! Den ger vi till våran son!! 6 burkar a 120 kr MED receps, annars kostar burkarna ca 160kr (tror jag)

Kolla på apotekets hemsida!!

• Suzanna

Ja, vi ska kolla upp imorgon på BVC vad det är för fel. Är det mjölken ska vi ha recept. 425 g kostar nämligen över 200 kr!!! Det har vi bara inte råd med...då får vi sluta äta...

Kram och tack för alla inlägg.

Svar på tråden Laktosfri ersättning? Vart köper man den, vad heter den och