Ditt bästa brownie recept!!!
Har lovat mina tjejer att vi ska baka brownies. Får aldrig till dem så super goda som de ska vara. Kan jag få ert bästa recept? Om ni har något speciellt trick för att få dem så sär perfekta tar jag gärna emot det!
Har lovat mina tjejer att vi ska baka brownies. Får aldrig till dem så super goda som de ska vara. Kan jag få ert bästa recept? Om ni har något speciellt trick för att få dem så sär perfekta tar jag gärna emot det!
Brownies har jag inger recept på men en kladd kaka som är super och super enkel att göra.
Säg till om du vill ha det.
Ja det vill jag gärna, gott och enkelt är bra!
Här kommer det:
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl mjöl
4tsk kakao
4tsk vaniljpulver
100g smält smör
175 grader ca:30-40 min
Jag brukar smälta smöret hälla direkt i kastrullen alla ingridienserna sist äggen. Vispar snabbt med elvispen.
super gott!!!
Brownies
200 gram choklad
50 gram margarin
2 ägg
2 dl socker
1 tsk vsniljsocker
1,25 dl mjöl
1 krm bakpulver
80 gram hackade jordnötter
Ugn 175 grader, 20-25 minuter
Smält chokladen och blanda i smöret. Vispa ägg socker och vaniljsocker, blanda med chokladen. Blanda ner mjöl, bakpulver och nötter till en slät smet.
Häll i en smörjd och bröad form som är ca 20x25 cm. Grädda.
Jag brukar förresten använda ljus blockchoklad till brownies. Dessa blir alltid väldigt omtyckta!
tack tack, ska testa i kväll!
Här är mitt absolut bästa browniesrecept. Syndigt god
Brownies med apelsinkrips
190 gr osaltat smör
200 gr marabou apelsinkrokant
Skal av 1 apelsin
3 ägg
1/2 vaniljstång
250 gr råsocker
115 gr vetemjöl
1 tsk salt
100 g finhackad mandel(frivilligt)
Smält smör och choklad i vattenbad. Vispa ihop ägg, apelsinskal, vanilj och socker och blanda ihop mjöl, mandel och salt. Blanda den avkylda chokladmassan tillsammans med äggsmeten, och vänd försiktigt i mjälblandningen. Häll smeten i en ungsfast form (ca 27x18 cm) och grädda i ugnen på 180 grader i 22-27 minuter.
Skär upp i rutor innan servering.
Har översatt från ett danskt recept
Brownies (Gi) (Glutenfria)
Publicerat av Magdalena Svangärd
Ingredienser
Portioner: 20
150g smör
200g mörk choklad
4 ägg
2dl fruktsocker
1dl havregryn
1dl dinkel
1tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
50g grovt hackade valnötter
Ugn: 200 grader
Gör så här
1) Smält smöret i en kastrull. Hacka chokladen grovt och blanda ner den i smöret. Rör tills chokladen har smält.
2) Vispa ägg och socker vitt och poröst. Blanda havregryn, dinkel, bakpulver och vaniljsocker. Rör ner blandningen i äggsmeten. Tillsätt chokladsmeten och blanda.
3) Klä en långpanna, ca 20x30cm, med bakplåtspapper. Häll i smeten och strö över nötterna. Grädda mitt i ugnen i ca 15 min. Låt kakan svalna. Skär den i rutor.
Snöfläkta Brownies
(12 portioner)
375 g Choklad, Mörk
375 g Smör, Osaltat och rumstemp
1 msk Vaniljextrakt
6 st Ägg
350 g Socker (1dl socker ¨100g)
1 tsk Salt
225 g Vetemjöl (1 dl mjöl ¨50g)
250g Choklad, Vit
Ugn 180°
Fodra form med smörpapper.
Smält smöret med den MÖRKA chokladen. Visspa äggen med sockret och vaniljextraktet i en vid bunke. Mjölet och saltet blandas i en annan bunke. Låt chokladen svalna lite innan du blandar ner det med äggen(sockret och vanilj..). Där efter blandas saltet med mjölet ner. Rör sist av allt ner den VITA och HACKADE chokladen. Häll blandningen i formen och grädda i ca 25 minuter. Den är klar när den blivit torr och fått ljusa fläckar på ovansidan. Mitten ska vara mörk och tät. Den fortsätter att grädda lite medan den svalnar.
Pudra lite vaniljsocker över den före servering.
Marabou Brownies
8?10 pers
200 g grovhackad mörk Marabou choklad
200 g finhackad mörk Marabou choklad
200 g grovhackade valnötskärnor
225 g smör
3 ägg
4 cl starkt kaffe
Kornen från 1 vaniljstång
230 g mörk farin
125 g mjöl
½ tsk salt
Sätt ugnen på 190° . Smält den finhackade chokladen med smöret i ett vattenbad. Vispa ägg, kaffe och mörk farin luftigt i en skål. Tillsätt den smälta chokladen och vaniljkornen. Vänd försiktigt ner mjöl och salt i smeten. Häll också de hackade valnötskärnorna och den grovhackade chokladen i smeten.
Smörj en fyrkantig form och häll i smeten. Grädda den i 30?40 min tills kakan precis blivit lite fast när man trycker lätt på den ? den ska inte vara helt genomgräddad. Kyl kakan i formen. Vänd försiktigt på kakan och skär den i små fyrkanter. Garnera med chokladspån.
Brownies
Kaka, ViktVäktarmat
Antal: 20 st.
Tid: ca 40 minuter
75 gr vetemjöl
½ tsk bakpulver
50 gr kakao
½ krm salt
1 stort ägg
2 äggvitor
175 gr socker
1 dl osockrad äpplemos
2 msk olja
2 tsk vaniljsocker
15 gr valnötter eller hasselnötter till pynt
Sätt ugnen på 180°.
Blanda ihop alla torra ingredienser.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda ner äpplemos och de torra ingredienserna i ägg/socker-smeten.
Smörj en långpanna, ca 20×20 cm, med olja.
Häll i smeten och bred ut. Garnera med nötter.
Grädda i ugn ca 20-25 minuter.