• annelie1977

Hur får jag bort kattkiss lukt på parkett och plastmatta????

Har sen de föregående hyresgästerna illaliktande kattkissdoft som sitter ingjutet i både parkett och plastmatta,har försökt och skura med klorin hett vatten och skurmedel..vågar inte mer då jag är rädd för att förstöra parketten och bli bet skyldig vid flytt.

Men hyresvärden vägrar göra ngt då jag skivit på bes pappren,men vissa saker dyker ju upp efter han dnär man flyttat in ngnstans.
    Ligger ju inte och sniffar runt på golvet och kollar om det ev skulle va katt kiss ngnstans..men blir nock det vid nästa lght

• Svar på tråden Hur får jag bort kattkiss lukt på parkett och plastmatta????
  • Bliw

Du kan tvätta med ättika, kolla bara i nån hörna så att golvet tål det. Ättika neutraliserar kattkissdoft. Det luktar mycket ättika till en början, men det dunstar bort ganska snabbt.

• annelie1977

Tack för tipsen skall gensat prova..hoppas det går..för jag kräks på denna lukten snart...

• helenasthlm

Hej

I våran förra lägenhet hade hyräsgästen innan oss haft både katt och hund..

Katt f.n hade kissat i hallen (plastmatta) stank blää då och då kom det hemska dofter.

Hyresvärden gav oss nåt medel som inte funkad.

Till slut rev de ut plastmattan i hela hallen och en bit upp av väggen där lukten kom ifrån...ny vägg och ny matta.

Lukten är borta helt!

• Trinity78

Vi kör med ättika + vatten i en sprayflaska. Funkar kanon!

Och mitt indiehjärta slår och slår och slår...
  • annelie1977

helena sthlm: ja det kommer verkligen då och då speciellt när golvet är nyskurat när det är lite fuktigt..ja man kan verkligen säga katt f-n..luktar pecka om deras kiss arghhhh....

Men fick ni ny plastmatta sådär bara?
    eller fick ni höjd hyra?

Min hyresvärd e nog inte lika förstående tyvärr..hon nästan skratta åt mig när hon sa att nehe du har skrivit på och godkänt bes protokollet..

Så dum som man är så har man gått ur hyresgästföreningen..hade behövt dom vid det här laget

Svar på tråden Hur får jag bort kattkiss lukt på parkett och plastmatta????