• Maroschka

Vanish fläckborttagning

Är det ett kompliment till tvättmedel så man ska använda tvätt medel också eller är det istället för tvättmedel??

• Svar på tråden Vanish fläckborttagning
  • Katie

Man använder det med tvättmedlet. En skopa för e´n tvätt typ.. Funkar urdåligt tycker jag! Tabort är mycket bättre!

• IdaB

jag har köpt en sån där liten burk o de blandar man i tillsammans med tvättmedel iaf!

• Jii

Jag tycker Vanish är jättebra!!

Jag har lyckats tvätta bort en ingrodd o tvättad tröja med rödvin o fått bort fläcken!

Det finns flytande vanish o den tycker jag är bäst, då kan man förbehandla fläcken lättare o sen tvätta kläderna som vanligt.

• Maroschka

Tack

Nää..säg inte att det är värdelöst...var ju snordyrt
    Vill bara ha bort dom oranga fläckarna på Jakobs kläder ju...gahh

• Jii

Förbehandla fläcken först.
    Man kan blanda ut lite pulver i vatten o gnugga på fläcken eller så läggen man de fläckliga kläderna i blöt med vanish i vattnet.

Som sagt var jag tycker Vanish är SKITBRA!!!

• HumDis

Snordyrt? Jag betalade 45 kr för en flaska i vår butik.

Jag tycker det funkar okey på de flesta typer av fläckar. Dock inte på sonens tomatsåsfläckar.

/ HumDis
  • IdaB

Flytande Tabort funkar jättebra mot köttfärsåsfläckar o dyligt som är ingrodda på kläder! O sedan e det ju billigare å!

Men visst funkade V me...

• mimmi 1

Jag tycker åxå att vanish är "inge bra".....
    Det funkar mycket bättre att gnida in fläckar med en vanlig tvål.. det har jag fått bort mycket med... ett gammalt beprövat knep... å billigt!!!

• Snuttetrollet

Jag kör med galltvål mot fläckar. Det är dessutom miljövänligt.

Svar på tråden Vanish fläckborttagning