• Kängu

Fisk, magsmärtor?????

Hej!
    Min son (8 mån) fick fisk för första gången (2-3 tsk rödspätta, potatis mm) igår och 3 timmar senare hade han så ont som han aldrig haft i sitt liv, tror det var magen. Han skrek i attacker, efter alvedon-supp, efter 20 min lugnade han ner sig.

Vad har man för symptom vid fiskallergi? Eller fick han bara magknip för att det var nytt?

Har ni varit med om nåt liknande?

• Svar på tråden Fisk, magsmärtor?????
  • Snorky

Jag har hört att det kan vara vanligt att reagera på fisk och att man ska vara väldigt försiktig med det. Jag tycker du ska prata med bvc o höra vad de tycker att du ska göra, om du ska avvakta eller fortsätta.

43 dagar kvar...
  • Kängu

Tack, ja, jag har också hört om fiskallergi, men vet inte riktigt hur de reagerar då. Egentligen hade jag hört att det bli prickar eller astma??? Men jag vet inte.

Jo, vi ska vänta med fisk tills vi pratat med läkaren, men vill ändå höra vad ni därute har erfarenheter???

Usch, ja han hade så ont och skrek så vi lade fram bilnycklarna och var nästan på väg till akuten. Har aldrig hört såna plågade skrik från honom. Idag är han sig lik, men hes stackaren....

• Lola Jämtland

Min Alma kräktes av fisk som liten. Hon var allergisk o reagerade så.

Den allergin har tack o lov gått över nu så idag kan hon äta fisk igen.

Så din sons magont skulle ju kunna bero på fisken tror jag.....

//Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Snorky

Astma tror jag inte de får av fisk, men däremot magont är nog vanligt... o prickar kan nog också förekomma.

43 dagar kvar...
Svar på tråden Fisk, magsmärtor?????