• Frågvisa

Vid sätesbjudning skulle du välja vaginal förlossning el kejarsnitt?

Vad skulle du välja om ditt barn låg med rumpan nedåt?

Det råder ju lite olika uppfattning om hur farligt det är med vaginal sätesförlossning. Somliga sjukhus snittar alla som bär sätesbebisar, medan andra uppmuntrar dem som har de rätta förutsättnignarna (bebis >2500g<4000g, bra bäckenmått, god allmänhälsa) till att föda vaginalt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vid sätesbjudning skulle du välja vaginal förlossning el kejarsnitt?
  • N a n n a

Jag valde ks men jag hade helt klart försökt att vända först!
    Jag står inför detta val då bebben inte bestämt vilket håll den vill ligga på!

• Wicke
    Skulle välja vaginal förlossning! Jag har fött tre barn, snabbt och okomplicerat och är livrädd för operationer så jag skulle inte för allt i världen utsätta mej för den risken. Skulle det finnas risker för bebisen med vf så skulle jag naturligtvis bli tvungen att göra ks!
  • Leeloo

Vet inte, spontant säger jag kejsarsnitt, men det beror helt på.

• Åsa Ystad

Fruktansvärt svårt val! Jag vill absolut föda vaginalt igen, men vet inte om jag skulle våga vid en sätesbjudning...

• AnneSophie

Kejsarsnitt utan tvekan.

detached parent - evolution in progress
  • Bei Bei

Valde snitt efter ett hemskt vändningsförsök. Händer det igen kommer vi välja bort vändningsförsök & välja snitt direkt istället.
    Kommer aldrig vilja föda vaginalt i säte pgr av nära vänners öde.

♥ Ronja ♥
  • Counterfeit

Kejsarsnitt - trots att jag skulle vara rädd, vill absolut inte opereras...

Johanna med ögonstenen Simon f. 041123 och syskon på väg, bf 070407
  • lilla snuttan

Vår bebis låg i säte men vi gjorde en lyckad vändning. På vårt sjukhus föds sätesbarn med snitt. Fast vår bebis lyckades vända sig så blev det snitt iaf iofs...

• Zossa

Vi fick ta vår påg med snitt då han låg i säte. Överläkaren som gjorde vändningsfösöket (som inte lyckades) sa att det var stora risker med vaginal förlossning om man var förstagångsföderska och barnet låg i säte.
    Varför chansa?

Svar på tråden Vid sätesbjudning skulle du välja vaginal förlossning el kejarsnitt?