• Anonym

Ni som är 166 cm långa.

Vad väger ni?
    (Icke gravida).

Jag är ganska så missnöjd med min kropp. Förr vägde jag 55 kilo och då tyckte jag att jag var normal i kroppen....nu när jag ser tillbax på kort från den tiden då inser jag att jag va ju smaaaal....såg ju nästan sjuk ut.
    Idag väger jag 59 kilo och känner mig ganska fet o pösig....frågan är ifall man är det eller bara känner sig så?

Vad väger ni?

• Svar på tråden Ni som är 166 cm långa.
  • Anonym

Beror väl på hur man är byggd. Jag är 167 och väger 67-68 kg. Jag är inte ett dugg fet och pösig iallafall! Däremot både snygg och kurvig

• Fia Lundbom

Hej!
    Jag har sett en hel del såna här frågor... och det spelar ju egentligen ingen roll vad alla andra väger som är lika långa - man har ju så olika muskelmassa och kroppsbyggnad.

Du har ett BIM på 21,4 som är helt normalt. Ligger man över 25 så är det kanske dax att börja fundera på att röra på sig lite mer - eller äta nyttigare. Men i ditt fall så är det ju inga problem.
    Känner du dig inte OK i din vikt kanske du ska prova att träna för att bygga lite muskler, så kan kroppen kännas lite fastare.
    Lycka till..

• MansonDust

Jag är 1,66 cm och väger 80 kg ! Så snälla, klaga inte.

• Anonym

Sluuuuta med alla dessa dumma viktfrågor...
    Alla vet väl att alla väger olika.... suck...
    Vad spelar det för roll om någon väger 35 kilo som är lika lång - eller 120?

• Anonym

*puff*

Sluta svara ni som retar er på dessa frågor.*stööön*

• MansonDust

Då kan alla som är smala och vet om det sluta ställa sånna här frågor då.

• sannapanna76

Din vikt är helt normal. Du är smal. Men känner du dig pösig kan du ju börja träna lite mer kanske? Det tajtar ju upp kroppen. Tränar du något idag?

• Anonym

Jag är några cm kortare än dig (162 cm) och jag väger (sist jag vägde mig iallafall) 53 kg..

• prayer

jag är 1,64 och väger normalt 64 kg (fick barn för 2mån sen å väger nu 72 kg ,gick upp till 86kg) 64 kg till 164 tycker jag var lagom inte för smal å inte tjock.

• Ammi

Jag är 165 och vägde innan ja blev gravid och rörde på mig MYCKE 60-62kg. Nu snart 6mån efter förlossningen och ja ammar fortfarande väger jag 64-65 och rör mig nästan inget. Och äter onyttigt.

Visst jag kan nog få ner min vikt. jag kan få upp den också. Men det är JAG som bestämmer hur mycke jag väger och det är inte vad andra tycker som spelar roll. utan det är MIN kropp och det JAG som ska vara nöjd med den. (så nöjd som de går dvs)

• Anonym

Tycker du att du ser sjukligt smal ut när du väger 55 kg? När du väger 59 så känner du dig fet och pluffsig ...

Släng ut vågen, börja träna och må bra ...

Kramar

• Anonym

Jag förstår dig - det är jobbigt att känna sig fet och pluffsig.
    Jag är 162 cm och väger 117 kg..

• Play

Det är väldigt svårt att säga att någon är för smal, tjock, lång eller kort. Men jag tror att man hänger upp sig för mycket på något kg här eller där.

Jag är 165 cm lång och vägen 68 kg. Jag tränar på gymmet 6 dagar i veckan och har därav rätt så stor muskelmassa.
    Jag är nöjd med mig själv, både menatalt och fysiskt.

Jag säger som flera andra, börja träna så ska du se att du inte känner dig "pösig" så länge till.

Lycka till!

• Anna83a

Jag är 1,67 o väger runt 64! Jag är oxå lite missnöjd eftersom jag gått upp pga en massa godisätande o lite motion. Men nu har jag börjat träna o vågen rör sig inte speciellt men jag märker att kroppen blir mer fast. Så stirra inte på vågen utan ut o träna o märk resultatet!

• Ammi

Jag och en vän ville bli smalare. Men istället för att väga oss hela tiden använde vi mått band!! Mycke mera effektivt. för där får man svar på vart man blivit smal! inte på hur lite man väger. för jag vill ha muskler och skulle jag väga under 60kg så kan jag omöjligt ha så mycke muskler osv så ett het tips! Använd mått band i stället för våg!

• Anova

Håller med den som sa SLÄNG UT VÅGEN.. Ser du pösig ut, börja träna!! Jag är 165 cm och har ingen aning om vad jag väger.. Det gör mig till en lyckligare människa. Stirra sig blind på siffrorna på vågen gör ingen lycklig.. Jämföra sig med andra gör en ännu mer olycklig..

Lär dig älska dig själv. Du är inte tjock..

• linaa

Jag är 1,68 och väger ca 51, 52 kg..
    har aldrig bantat i hela mitt liv och det är jag stolt över.

däremot är det jobbigt att folk kommenterar hur mycket jag väger, det har hänt att folk har trott att jag haft anorexia och dylikt.

• Palsternacka

Jag vill inte trampa nån på tårna, men jag tycker det är ganska jobbigt att det finns så många kvinnor som liksom "koketterar" med sin vikt och klagar över en övervikt som absolut inte finns. Nu syftar jag inte på ts utan på hur det är i allmänhet. Jag ser varje dag gymnasietjejer som hävdar att de är för tjocka trots att de inte har något att ta av - de tycker att bara det faktum att de har en rumpa eller en mage automatiskt gör dem feta. Det är sorgligt. Man kan ju framför allt tänka sig att människor som lider av verklig övervikt känner sig ännu mer nedtryckta av att smala tjejer pratar om hur feta de känner sig osv.

För att svara på trådstartarens fråga - nej, du är antagligen inte överviktig. Jag är lika lång som du och väger mer, och jag är inte heller överviktig. Men om du vill så tycker jag att du ska börja träna - då mår man bättre - och det leder till att man får bättre kropps-självförtroende.

Svar på tråden Ni som är 166 cm långa.