• Eliin

Vad kostade ert badrum??

Vi renoverar vårt badrum nu som är 15 år gammalt. Det är 6,5 kvm och det satt plastmattor, gamla möbler och badkar där inne.

Nu har vi valt golvvärme, klinker, dubbla handfat, rundad duschvägg, dusch med stort duschhuvud, kakel och mosaik.

Vi har anlitat en firma till att renovera och sluträkningen blir 125.000:- med arbete, kakel, klinker och möbler.

Vad har ni fått betala för era badrum?? vet inte om det är direkt mycket eller lite.

• Svar på tråden Vad kostade ert badrum??
  • Vera 74

Har ni gjort någonting själva ellae är allt gjort av hantverkare?
    Vi ska ha hantverkare till att göra om vårt badrum och det skulle hamna på ca 140000:-

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Eliin

allt är gjort av hantverkare...

• Mjao

Vi gör vårt själva och med hjälp av gratis hantverkare, det är på 2,2 kvm och materialet går på 35 000 som det ser ut nu och arbetet blir "gratis".

• Topdog

Hej!
    Vi ska renovera vårat badrum på 4,5 kvm. Jag trodde först att vi skulle komma undan med 125.000:- men nu tror jag snarare att det kommer landa på 150.000.

Den ursprungliga kalkylen såg ut så här:
    30.000:- (toa, dusch,handfat med skåp under, badkar, 2 väggskåp)
    30.000:- (kakel, klinkers, golvvärme, kranar, belysning, handdukstork, spegel)
    65.000:- (förbrukningsmaterial, rivning, vatten-och avloppsdragning, eldragning, golvgips, flytspackling, dragning av golvvärme, klinknig, kakling, inbyggnad av badkar, montering av porslin, skåp och belysning)

hoom-sthlm.blogspot.com/

• a svedberg

vi fick betala för vårt badrum (6kvadrat)

55000 - nedmontering/uppmontering av möbler, fuktskydd, underarb.
    9000 - kakel å klinker
    17000 - elarbeten, nya rör, kran till tvättmaskin
    7000 - duschväggar, toastol, handfat, spegelskåp
    4000 - sättning av kakel å klinkers (kände han som gjorde det)
    -------
    92000

• Toke

Hejsan vårt badrum har vi gjort själva...sambon är eliktriker och med lite gratsarbetskraft till fuktskydden...

toalett... gratis /helt ny/fynd
    möbler, handfatkran med mera 5000:- /import
    Hörnbadkar...bubbel 12000:- /import
    El och rör material 1000:- /fynd
    kakel mm 10000:- /fynd...
    - Svartgranitgolv, med vita liggande större kakelplattor
    sammanlagt: 28000:-

• Elsie76

Vi ska göra om vårt badrum med min händige make i täten.
    Vi har träpanel som vi ska behålla och måla vitt eller beigt. Jag är inte helt förtjust i kakel och klinkers. Vilket är bra för det är ju det som är dyyyyrt. Plus arbetskraften.
    Tänker lägga max 20 000 på vårt badrum.

• fröken april

Vi har gjort vårt totalt från grunden, 7 kvm, givk på 30 000 med allt poslin etc etc, men då jobbade vi på bra själva!!

• mallansprallan

Vi tänkte renovera badrummet i vår förra lägenhet. Badrummet var ca 4kvm. Det skulle helkaklas, nya rör, ny el och nya badrumsmöbler (skåp, dusch, handfat mm). Kommer inte ihåg om vi skulle ha golvväme. Det skulle i alla fall kosta ca 50000kr hos en firma.

• Zannis

Vårat badrum (på ca 25 kvadrat), med toalett, dubbla handfat, dusch, bubbelbadkar, bastu och skjutdörrsgarderober kommer att kosta ca 140.000:-. Men då har vi gjort i princip allting själva.

• JessicaåIda

Vårat gick på 27 000 men då la vid mya moderna våtrumsmattor pga av att huset rör sig & det rekomenderades av försäkringsbolget.

Matta, vatten & avloppsrör, toalett, handfat spegel, takbelysning, spegelbelysning, väggskåp, knoppar & toalettrullehållare, takfärg, reglar, nytt lägre innertak, lister, spackel etc gick på 16 000:-
    Ny Cylinda torktumlare/tvättmaskin 11000:-

Svar på tråden Vad kostade ert badrum??