Farligt dricka coca-cola när man är gravid?
Vet att frågan kanske är töntig men man får ju inte dricka för mycket kaffe, hur är det då med cola? Älskat kaffe men nu tål jag inte kaffe, kan bara dricka cola...
Vet att frågan kanske är töntig men man får ju inte dricka för mycket kaffe, hur är det då med cola? Älskat kaffe men nu tål jag inte kaffe, kan bara dricka cola...
Tänkte oxå på det menjag vart mer sugen på cola under garv drack nog 1½liter per dag, inte samm koffin tror jag??
Ingen aning. Jag drack hur mycket coca cola som hels under min graviditet. Kunde inte vara utan det! Kaffe kunde jag heller inte dricka.
Men nu kan jag inte dricka nått av det för då blir ungen min helt speedad! (ammar)
Det tror jag inte, men man kanske inte ska dricka 2 liter om dan
Jag är beroende av cola light och det drack jag under min graviditet och ut kom en frisk unge
jag var beroende av coca cola, eller ja läsk över huvudtaget uynder graviditeten..och jag mår strålande, och även mitt barn..jag la i och för sig på mig 20 kg..men what the hell..:) drick de om du vill ha det!
socker e väl iallafall inte så himla bra eller?
Det är ok att dricka cola. Gränsen går vid 1½ liter om man ska se på koffeinet.
Men sedan beror det ju på hur man ligger till med sockret oxå. Det är ju grymt mycket socker i det.
Läsk gör kroppen försurad (ja även light läsk) En försurad kropp är mer mottaglig för cancer t.ex
Jag åt förövrigt bara nyttigt under graviditeten och gick ändå upp 21 kilo, så gå upp gör man nog ändå.
min bm sa bara att man bör undvika läsk, men det är ju pga sockret. Hon sa inget särskilt om just coca cola.
Och med tanke på att jag gick upp max 10 kg förra graviditeten så dricker jag glatt coca ändå!
Min kompis var i thailand under sin graviditet och de thailändska kvinnorna sa åt henne att dricka mycket cola för att få ett friskt barn. Antagligen bara skrock
Lighet är sämmre att dricka än vanlig när man är med barn, man ska undvika lightprodukter.
Nagon sa till mig att kolsyran forstor fostrets tandanlag. Vet inte om det ar sant. Visar val sig sa smaningom...