• Suck och suck

Är det jobbigt att ha en sån där brevlåda, med lås??

Vi har äntligen köpt en brevlåda www.familjeliv.se/Forum-5-98/m14418187.html

Den största som fanns utan lås, var en billig jädra sak på Clas Ohlsson

Tycker det verkar jobbigt med lås! -dels för detta med nyckeln, men också för detta att man liksom måste ta ALL post med en gång!
    (den bara ramlar ut på en! Eller??)

Är det jobbigt med lås? Är det ännu jobbigare med en STOR brevlåda??

(Vi har köpt den här, men vi kan lika gärna "omvärdera det" sen! En billig sak vi köpte! )

• Svar på tråden Är det jobbigt att ha en sån där brevlåda, med lås??
  • Sandra och Tony

Vi har stor brevlåda med lås, vi låser den bara om vi ska vara borta i flera dagar annars är den öppen=) så jag tycker inte det är så jobbigt

• Suck och suck

Aha, man behöver inte låsa!

• Axels och Annies mamma

Vi har en stor brevlåda med lås pga att vi ofta är i sommarstugan över helgen eller ett par dagar vid ledighet, då är det superbra med stor brevlåda med lås, dels för att posten ska få plats och dels för att ingen kan kika om det ligger post i lådan och förstå att vi inte är hemma.
    Hos oss ramlar allt inte på dig, vi öppnar luckan på framsidan och plockar ut posten, inget ramlar ut.
    Vi har aldrig haft problem med nyckel, vi har den hängande i nyckelskåpet innanför ytterdörren och ska någon ta in post för oss, så får de nyckeln samtidigt som vi frågar.

• Suck och suck

Känner mig dum!

Går den liksom att öppna uppifrån också??

• Suck och suck

Jaja, då kanske den kan fungera "som en sån där gammal traditionell" brevlåda då?
    (med locket som öppnas ovanifrån)

• Sandra och Tony

Våra öppnar man mitt på som en dörr, och det ramlar inte ut nåt ur den.

• stin a

Stor brevlåda med lås som vi bara låser då vi ska vara borta i flera dgr....
    Springa fram ock en dörr bak.....Brevbäraren gillar den då han kan ta med sig lite större
    paket till mej för han vet om min brevlåda och får i paketet på baksidan....låser inte den då jag vet att jag ska få paket...Och nykeln har sin plats i nyckelskåpetSkrattande

Svar på tråden Är det jobbigt att ha en sån där brevlåda, med lås??