• maddde

när använda amningsinlägg?

mina bröst började idag att läcka när jag trycker på bröstvårtan. dom läcker inte om jag inte rör på dom.
    jag har köpt inlägg, men ska jag börja använda dom redan nu eller när dom läcker "av sej självt"?

• Svar på tråden när använda amningsinlägg?
  • AnnaEng

Det är väl bara att lägga in i BHn så finns de på plats om/när det behövs.

• Titti17

ett tips är att köpa amnings inlägg i ull!

amnings inlägg i ull förhindrar variga och såriga bröstvårtor och förhindrar mjölkstockning, använd dom i slutet av graviditeten för att "härda" brösten och sedan med ett par flanellinlägg som suger upp mjölken, billigt eftersom dom tvättas med strumptvätten och bra då dom minskar risken för svamp på bröstvårtorna eftersom se cirkulerar luft med hjälp av ullen.

• maddde

tack för tipsen =)

hmm ull har jag aldrig hört talas om... var köper man såna?

• Siriva

Jag köpte ett anmningspaket från minimundus det var en amningsbh, amningsinlägg och amningsboken. BHn är bra då den är mjuk av "linne"typ, innan förlossningen vet man ju ite hur stora tuttarna blir sen.
    Kolla gärna minimundus.se

• soraya

Men - om det bara kommer mjölk när du klämmer på bröstet verkar det väl bättre att låta bli att klämma på det, än att lägga in amningsinlägg...

När du sedan ammar läcker brösten på riktigt, mycket och utan förvarning. Då kan det vara bra med inlägg för att slippa stora fläckar på tröjan.

I ditt läge nu verkar det bara onödigt.

• Titti17

Soraya: de är inte onödigt med amnings inlägg om dom är i ull, läcker brösten under graviditeten så suger ullen upp mjölken + att den härdar så den förhindrar såriga och variga bröst vårtor!
    den som ammat sitt barn med trasiga bröstvårtor vet hur hemskt de är när barnet kräks upp all mjölk pga att den fått i sig blod och ibland var...

Jag köpte också mina saket på minimundus.se
    kolla i fyndlådan!!

Lycka till TS!

Svar på tråden när använda amningsinlägg?