• greeneyes

thailand - phuket hur dyrt?

hej på er! har varit runt lite i thailand under de senaste åren, men aldrig varit på phuket. funderar dock på att åka dit nu, och undrar därför lite om hur priserna ligger. hur mycket får man en bungalow i närheten av stranden m fläkt el ac, typ såna man kan hitta på andra ställen ni vet. vi ska åka om tre veckor i såna fall. var på koh samui i april, där kostade en ac-bungalow 1200 baht.
    sen undrar jag vilken strand som är finast där (vill INTE till värsta hor-kvarteret), funderar på kata/karon, men vill ha kritvit sand!! o hur mkt kostar det att leva, typ mat o så?

tack på förhand!

• Svar på tråden thailand - phuket hur dyrt?
  • decembertös

jag vet inga priser på bungalows.
    däremot har jag vart i phuket 2 ggr.
    ena gången bodde vi i kata men en bit ifrån stranden
    andra gången bodde vi vid karon beach.
    den stranden vi har tyckt bäst om är kata noi.
    den ligger i närheten av kata. en lite mindre strand. inte så mycket aktiviteter men en del och även lite massage.

sen när det gäller mat så kan man ju äta billigt och man kan äta dyrt. det beror ju på vad man väljer för ställen.
    när vi bodde i karon så var det väldigt mycket thailändskor ute och drev..ute efter karlarna så det tyckte vi inte riktigt om.
    på stranden där var det också väldigt stora vågor..jag tyckte det var obehagligt och trodde jag skulle drunkna flere gånger när jag kom mitt i dom liksom.. men det kanske inte är så nu..vad vet jag.
    i patong är det väl ännu mer prostitution än i karon..

vet inte om det hjälpte dej så mycket men jag hoppas det!!

• Annikamed2barn

Vi gillade Nai Harn som ligger söder om Kata och Kata noi, fast de är inte kritvita. Jag rekommenderar dagsturer till Freedom Bay som ligger på Phuket men bara nås med longtail från exempelvis Kata eller Karon. Vi bodde på www.andamancannacia.com och stormtrivdes! En tur tillPphi Phi och så har ni kritvita stränder och ännu hellrem, en tur till Similian Island som är såååå fint.

Vi åt i alla möjliga prisklasser men bäst var nästan luncherna vid Nai Harn för ca 15 kronor...

Svar på tråden thailand - phuket hur dyrt?