• Niinis

någon som vet en bok/novell på engelska som även går at se som film??

finns det böcker på engelska som även går att hyra som film för att underlätta läsandet och förståelsen? alla tips mottages tacksamt!!!!

• Svar på tråden någon som vet en bok/novell på engelska som även går at se som film??
  • cheetah

Vet inte om jag förstår hur du menar, men det finns ju massor med böcker som det gjorts film på... Sagan om ringen är det första som slår mig, lite tungläst kanske men ändå.

Julia Roberts Alla talar om Grace har jag som bok på svenska, så den måste ju finnas även på engelska. Ett tips från den lite mer lättlästa kategorin.

• Skarpa

Brokeback Mountain rekommenderas varmt Tycker att filmen följer novellen väldigt väl, och både boken och filmen är oerhört vackra. Novellen är inte skriven med så svårt språk heller, om det har någon betydelse.

...men JAG har kul, i alla fall!
  • Niinis

gärna någon där handlingen skilljer sig pyttelite i film och bok eller inte skilljer sig alls så man inte blir förvirrad=)

• Niinis

måste få tag på bok och film idag=(( undrar om biblioteket har?

• Niinis

måste ha några olika alternativ så om jag inte hittar den första idag kanske den andra finns osv.

• Skarpa

Om du är intresserad av Brokeback Mountain, så finns den i novellsamlingen Close Range: Wyoming Stories av Annie Proulx.

...men JAG har kul, i alla fall!
  • Niinis

ja det är jag men hur lång är då enbart delen brokeback mountain? får inte vara för kort. ska vara minst som en vanlig pocket bok.

• Fidelis ad urnam

WHite oleander.
    Underbar bok, underbar film!

Svar på tråden någon som vet en bok/novell på engelska som även går at se som film??