• matte till Bellman

Ni som går i Falun?

Hej alla ni som också så gärna vill ha barn!!
    Jag undrar bara en sak. Har hört att i Falun har de kommit så långt fram angående Ivf och att chanserna att lyckas där är mycket högre än på andra platser i landet. Stämmer det? Jag hörde också att man får tillbaka alla pengar om man är kvinna under 38år och inte gjort ivf förut. Jag bor i Östergötland och ska egentligen gå i Linköping, där får man 3försök gratis, men där har de inte tydligen samma frysteknik som i Falun. Hur skulle ni göra. Ta Linköping eller betala pengar i Falun som man får tillbaka om det inte lyckas.. Lite rörigt kanske men hoppas ni kan ge några förslag hur jag ska göra..
    Lycka till alla kämpare!!!!

• Svar på tråden Ni som går i Falun?
  • EHel

Hej!

Jag skulle absolut prova mina landstingsfinansierade försök först - oavsett var de är. Lyckas ni, har ni ju sparat pengarna till ev syskonförsök. Alla kliniker är säkert bra, men har lite olika filosofier.
    Angående erbjudandet om "pengarna tillbaka" - så läs på ordentligt. Det är endast en graviditet de garanterar, och inte ett fött barn. Desutom har detta erbjudande ett mycket högre pris än ett vanligt försök.
    Vi blev gravida vid vårt första försök i Falun - slutade med ma som upptäcktes i v.12. Detta kostade oss mellan 20-25000. Jag hade inte velat betala en krona till för att gå igenom detta!!

Nu ruvar jag igen, efter att fått gjort vårt enda landstingsfinansierade försök i Umeå. Upplevelserna från själva IVF:n är mer positiv från Umeå än från Falun - men vi vet ju fortfarande inte hur det går.

Lycka till!

• xoceta

Hej, jag har gjort en ivf i Linköping och vi har tyvärr bara rätt till 2 lanstingsfinansierade försök.

• matte till Bellman

Jaså, jag tillhör också Linköping och jag trodde det var
    tre försök. Där ser man, alltid lär man sig något nytt.
    Svårt att veta hur man ska göra tycker jag...

Svar på tråden Ni som går i Falun?