• firiona

    Seat Ibiza, är det någon bra bil?

    Funderar på att köpa en Seat Ibiza, är det någon som har någon erfarenhet om Seat? Skön att åka i osv..
    Tacksam för alla svar!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-20 13:00:27:
    Det är en -01 vi har funderat på

  • Svar på tråden Seat Ibiza, är det någon bra bil?
  • jaken

    Vi har en SEAT Ibiza. Jag kan inte mycket om bilar men den har funkat helt okej för oss. Något för trång när man har barn dock. Halva baksätet måste fällas för att få in vagn.

  • Enzo Ferrari

    Firiona> Vilken årsmodell? Ibizorna som kom till Sverige i första vändan hade problem med att det läckte in vatten vid ex. regn detta borde de flesta vara åtgärdade mot idag men kan vara bra att veta, sen är det hur man vill att det ska kännas rent kvalitetsmässigt.

    Har ni bestämt er för ett märke och modell eller är öppna för fler märken och modeller?

    Om ja, fråga er hur mycket bilen får kosta och vad som finns i denna prisklass...

    Lycka till!

    David

  • Charlie Bravo

    Vi har en Ibiza från 2000 och den har än så länge fungerat utmärkt. Vad jag har hört så hade Ibizor som är äldre än från år 2000 en del problem med rost, men det är inget vi har problem med. Eftersom det är en VW motor i bilen så påminner den mycket om Polon. Klart det är lite dåligt med plats när man ska ut med barnvagnen, så om ni inte har köpt barnvagn så se till att köpa en som får plats där bak utan att man behöver fälla sätet. Vi har en Teutonia Mistral S och den är inga problem att få plats med där bak (om man har tagit av sittdel/liggdel som får stå i framsätet). Har kört 11000 mil så jag kan rekommendera den om man inte har några särskilda krav.

  • zip

    tja firiona
    egentligen nästan omöjligt att svara på¨när de är lite nyare bilar. tittar man i såna här bilrecensioner så skriver dom ju övervägande positivt om varenda bil. det är åtminstone min erfarenhet och jag har kollat runt bra mycket.
    själv har jag en peugeot 307 som jag är helnöjd med.
    lycka till

  • Svempa

    Jag skulle personligen inte köpa en sådan bil, men det innbär ju inte att den är dålig utan att den bara inte tilltalar mig. Kör själv en Saab 9-5 kombi, och den är bra och rymlig.

Svar på tråden Seat Ibiza, är det någon bra bil?