• sol1

Biomamman

Fy satan vad trött jag blir på biomamman brukar ha bonusbarnet här varannan helg och varannan jul men nu har hon fått för sig att så ska det inte vara längre. Hon har lyckats få bonusbarnet att säga att han inte vill åka till pappa för där får man ju städa sitt eget rum vilket han inte behöver göra hos mamma för det gör hon. Blir väl familjerätten nu hoppas ja om pappan orkar dvs vilket ja tycker han gör fel om han bara skiter i allt och finner sig i sittuationen för ja tycker ju att bonusbarnet har lika stor rätt som mina egna barn att lära känna sin nya lillasyster. Blir bara så arg att ja va tvungen att skriva lite å undrar vad biomamman tänker på när hon vägrar lämna pojken till pappan ytterligare en jul när ska han få fira jul med sin son???

• Svar på tråden Biomamman
  • melan

vi har upplevt samma sak som ni, så fort som det barkades iväg mot julen,så blev det samma sak förra året var första gången som vi firade jul med min sambos son på julafton, han är nu åtta år. de gick isär när han var 1 1/5 år
    när vi skulle hämta honom så var han antingen så sjuk så det inte gick att flytta honom, eller annars så befann sig hon och han på ngn annan ort och kunde inte komma hem pga dålig vägbana och hur kunde min sambo vara så självisk så att han tyckte att sonen och hon skulle åka ut när det var snöoväder och hur kunde min sambo vara så självisk att han vill flytta på sin son när han är så sjuk, nix han får komma till er när han känner sig bättre blev svaret och vi fick fira jul med honom efter nyår.
    nu förtiden så vet vi nästan i förväg att det ska bli trassel så man är beredd, sedan har vi ett avtal som blev skrivet förra året så det får hon ju inte trotsa, men hon har redan skrivit och ringt och frågat om vi kan ändra dagar kring julafton, men nu har min sambo sagt att vi ska gå efter avtalet.
    jag tipsar: försök att få ett avtal skrivet för man kan inte hålla på och tjafsa år ut och år in och inte veta hur det ska bli. lycka till!!!!!!!!1

• sol1

Fick jag bestämma så skulle ett sådant vara skrivet för länge sedan, har ju haft trubbel med mitt ex om jular osv men det löste vi via familjerätten kan itne fatta varför min sambo ska va så seg för för han vill ju ha sin son här. Men bio mamman går det inte äns diskutera med tyvärr hon tror att det bara är hon som ska bestämma vad som händer med deras son vilket jag inte håller med om de har ju ändå gemensam vårdnad om pojken även om de inte bor i hop.

Svar på tråden Biomamman