• Tilia

Ont i vänstra delen av midjan?!

Ajaj, det liksom drar, värker i min midja sen igår, liksom precis i vänstra sidan på midjan, mitt emellan mag- och ryggsidan, om ni förstår. Vad sitter där? Vad är det? Nån som känner igen det? Under revbenen... Det har varit så tidigare också, vet jag.

• Svar på tråden Ont i vänstra delen av midjan?!
  • Mar1lyn

gaser. har jag fått höra att det beror på iaf, att man har hållt sig för mkt.

• Tilia

Jaså? Fast det vete katten om jag tror det här är... Sånt brukar jag känna igen. Tack ändå.

Det kommer och går i vågor...

• Summer Sun

Hej.. jag har lika men på både höger och vänster. liksom värker till lite då och då. vi naveln nästan. vad kan det vara??? orolig

• Tilia

Jag har läst på lite nu, och det kommer ju med största sannolikhet från tjocktarmen. Jag har ätit jättemycket fibrer på sistone - grovt bröd och päron - och dessutom börjat med äppelcidervinäger, som i sig stimulerar matsmältningen. Jag tror att det är precis uppe i "kröken" på tarmen som det tjorvat till sig. Jag anar det bara pyttelite nu, det avtog igår. Tjocktarmen går ju rakt över från sida till sida i midjehöjd, så du känner säkert av dn du också!

Svar på tråden Ont i vänstra delen av midjan?!