• Einnej

Hur ställer man in på telefonen att när det slutar vara upptaget ringer de upp mig?

Hjälp snabbt!

Vet att om man har det inställt kan man trycka 5:a på telefonen så ringer de hos mig när den som hade upptaget pratat klart.

Somliga har en, andra inte...
  • Svar på tråden Hur ställer man in på telefonen att när det slutar vara upptaget ringer de upp mig?
  • kramelikram

R5 eller bara 5. Du trycker alltså på dom knapparna när du hör upptagettonen och sedan ska du höra en röst som säger att beställningen är mottagen eller ngt liknande.

• Diwa

funkar bara till privatpersoner...inte växlar och dylikt

man måste ha plustjänster...

när man får upptagetton trycker man bara in 5:an så ringer tel när det blir ledigt...

I'm a Bitch, I'm a Mother, I'm A Child and much Other *asg*
  • Einnej

Och HUR ställer man in det var frågan?

• abnocto

Man kan inte ställa in det. Fungerar det så gör det det och har man det inte så går det inte.

• Einnej

Det är klart man kan ställa in det...

• Diwa

exakt man kan itne ställa in det i förskott

har man plustjänsterna så trycker man 5:an när man ringer till nån där det är upptaget...då blir det tyst i luren tror jag?

och sen när det itne längre är upptaget hos den man ringde så börjar telefonen pipa som bara den

• The Dreamer

har hört att det bara fungerar om man har Telia som abbonemang...

satt och sålde (telefonförsäljare) för Telia i somras och fick då höra det...

• Einnej

Och hur får man plustjänsten om man inte ställer in det?

• Diwa

den beställer man när man beställer sitt telabbonemang

telia har det och många andra också men hos en del får man betala extra?

har ventelo och jag har plustjänster?
    hade jag hos glocal och optimal och tele 2 med

jupps byter tel abbonemang ofta

• Einnej

Då går det ju att ställa in

• Lilla Ludde

#37# är det så du fixar med att bara trycka 5 sen. Inkopplingen gäller max 30min.

• The Dreamer

Diwa - ok, då är det bara jag som fått fel information för att "kunna sälja bättre" som de så fint säger..

Det innebär då att i princip alla operatörer har samma sak, fast med plustjänster...yes, nu fick jag ännu ett argument till att inte ha Telia..

• Diwa

telia säger så här

suck vilken värdelös hemsida förresten rörig så man blir alldels förvirrad

Telia Återuppringning
    Blir du irriterad när du om och om igen måste ringa om till ett upptaget nummer?
    Med PLUS-tjänsten Telia Återuppringning ringer din telefon upp när det är ledigt.

Din telefon bevakar det upptagna numret under 30 minuter. När det blir ledigt ringer din telefon med speciell signal. Så fort du lyfter luren ringer det hos den du söker. Tjänsten är avgiftsfri. Du kan ha återuppringning till fem olika nummer samtidigt.

Så här kopplar du in tjänsten
    1. Du ringer ett nummer och det är upptaget.
    2. Tryck 5.
    3. Upptagettonen försvinner.
    4. Talmaskin bekräftar.
    5. Lägg på luren.
    6. Din telefon ringer upp när det blivit ledigt.

Så här avbeställer du tjänsten
    1. Lyft luren.
    2. Tryck #37#.
    3. Talmaskin bekräftar.

Några undantag
    Tjänsten kan inte användas:
    • När du ringer till en växel.
    • Mot ett nummer som har aktiverat Vidarekoppling och där det nya svarsstället är upptaget.
    • Om man använder Förfrågan/pendling och möts av upptaget.
    • Mot någon som har tjänsten Samtal Väntar inkopplad och man möts av upptaget.

www.telia.se
Svar på tråden Hur ställer man in på telefonen att när det slutar vara upptaget ringer de upp mig?