• Jossebell

Fotvård med kanonkula?

Många pratar om håret när de är gravid. Hur det blir bättre eller sämre. Jag tänkte vända upp och ner på våra kroppar och prata lite fötter. Jag har problem med huden och en av de värsta bovarna är snabba klimatförändringar. Tex när det ena dagen är några plusgrader och näste en bunt minus. När det går från torrt till fuktigt eller tvärt om. Detta skapar kliande och irritationer, sprickningar och rejäl smärta. När man är gravid så ökar pressen på fötterna. Det händer ju saker i kroppen och man blir vanligt vis tyngre. DESSUTOM så når man ju inte fötterna lika bra.
    Någon fler som har eländiga fötter? Själv så struntar jag i hårklippningen denna månad och har beställt fotvård istället. Många säger "oh vad skönt för dig" Jag vet inte riktigt om jag vill hålla med om det med två rejäla sprickor och ett elakt nageltrång som jag inte kunnat fixa själv. Men för hoppningsvis så blir det bättre sedan!

Ska visa upp mina förhoppningsvis snart fina fötter om någon kommenterar mitt spretiga hår!!

• Svar på tråden Fotvård med kanonkula?
  • petrusjka

Oh yes, huden blir vädigt skum i detta omväxlande väder, jag kallar det vinterprickar, har alltid haft det.

Och håret. Hallå. Flyg och fläng och mesigt mjäkigt. Som tur är kan jag sno ihop deet i två tofsar eller nypor bak, för jag orkar inte SE eländet. Men det har blivit tjockare, jag har inte tappat ett hårstrå sedan jag blev gravid, så när bissen är född och jag har börjat amma, så lär det bli snagg.

Du gör HEEEELT rätt i att satsa på fotvård!!!

• liten

Jag har en massa finnar men är ändå torr i huden i ansiktet. Sen är fötterna helt väck. Blå, svullna, irriterade tår som gör jätteont. Förmodligen har fötterna svällt och skorna blivit för trånga så att tårna håller på att gå aaaaaaaav...

• tvilling

Tänkte faktiskt göra detsamma! Kämpar varje morgon med att nå ner för att torka mig mellan tårna.
    Passar på att unna mig både en fotvårdsbehandling och klippning/färgning de förhoppningsvis lediga dagarna före beräknad BF.

• Helen72a

jag har oxå planerat in en behandling fotvård.... fast lite närmare BF.... vill inte känna mej som något taget ut en jurasik park film... längtar såååå..... kramiz

• miffolina

jag lånar min karls fotmassagebalja, vibrerande ni vet , som jag köpte i julklapp åt honom...dessutom har jag klippt mig, anisktsbehandlad gammnyllet , färgat håret och ögonfransarna, ögonbrynen, rakat benen och massa annat lull-lull---det är fördelen att vara sjukskriven, nackdelen är att det tar en sån förbannad tid att nå alla kroppsdelar då man inte riktigt hör till de smidigadte på denna jord..

• Monster

Torra, nariga fötter är vidriga..... Lider av dem själv med. Försöker fotbada några gånger i veckan. I badvattnet sätter jag rejät med bebbeolja, vilket tycks suga sig väl in i fötterna, känns nästan som de skulle ha blivit lite bättre. Skulle nog kunna tänka mig att unna mig lyxen med fotvård för att få dem krafsade och fixade i toppskick.

Ett bonus med fotbad på kvällen för mig har varit det att jag somnar lite lättare.

Monstermor 18+2

• Nina 78

Hej Alla,

Jag har fått en fotvårta tror jag, och jag kan inte sätta på sånt där medel, för det svider så jag döööör...., vad skall man göra?
    Kan man gå till fotvård med sånt?

Kram Nina

• Jessi

Vilken idé Tack för den! Tänker ju inte riktigt på dem nu, när man inte ens ser dem... Skönt med tanke på hur de ser ut! Har bara ett par skor jag kan använda numera, trots att de inte är så täta... Köpte dom precis när jag blev gravid, och ioch med att de är av mocka så växte dom ikapp med mina fötter... Bläää...

Nä, jag planerar nog också in ett besök för lite fotvård...

• brunetten

Är också en sådan som har mkt svårt med torra spruckna fötter och har märkt av en försämring sedan jag blev gravid. Men mitt bästa tips är att försöka peela fötterna kontinuerligt och sedan smörja in dem med en fet salva och sätta på sig strumpor och sova med dem.

Nu när magen är i vägen så blir det inte peeling så ofta (min man har lite svårt med hudresterna som blir just vid peeling av fötterna så jag vill inte be honom). Däremot så smörjer han glatt in och masserar mina fötter när vi sitter och tittar på tv så det blir nästan varje kväll. Hitintills har fötterna klarat sig.

Nina78 - det finns vårtmedel med olika styrkor. Du kanske kan försöka med en svagare. Om inte så ring något fotsalong så kan de säkert hjälpa dig.

• Mums

Nina, fotvårtan är ett virus. Den försvinner av sig själv efter några månader. Använd flipfloppar när du duschar på gym etc, fräscht även för dig själv. Och låt bli att tortera foten med karvning eller kemikalier.

• Jossebell

Jag smörjer fötterna 2-3 ggr dagligen. Har en elektrisk fotfil. Har en man som ofta filar mina fötter. Men nu när jag är gravid räcker inte det utan jag är ovanligt dålig och kan knappt stödja på fötterna. Så just nu längtar jag till i morgon när jag ska få lite proffs hjälp att karva till kanterna runt alla hudsprickningar.

• lakristrollet

Unnar mig lyxen att få fötterna "fixade" med jämna mellanrum. Underbart!

• Baronessan

Önskar jag "kunde med" att gå å få fotvård... Fötterna ser för HEMSKA ut... Äckliga långa tånaglar som jag pustande och frustande försöker böja mig ner för att klippa av och spruckna hälar... *buäääh* Jag som brukar sköta fötterna så fint i vanliga fall - med smörj och fotfil och nagellack osv.

Men när fötterna ser ut som de gör just nu vill jag VERKLIGEN inte gå å visa dem för NÅN! *s*

• petrusjka

hahaha, låter skoj att du sköter dina fötter med "smörj" baronessan
    fot-aga, är det tillåtet det?

• Jossebell

så kom jag då iväg på fotvård. AJ aj aj, vad det inte var skönt. I natt har jag vaknat flera gånger av att det gör ont i foten. Hon var nästan förfärad den stackars fotterapeuten som skulle försöka lappa ihop mina fötter. Ska dit om 2 veckor igen så får vi se om jag blivit lite bättre då. Sitter nu med massor av sår på fötterna och plåster. Nageltrånget har inte gett med sig men det tar väll någon dag när hon varit där och bökat...

Svar på tråden Fotvård med kanonkula?