• Coca cola light

Är crosstrainer och foglossning en bra kombination?

Jag har haft foglossning ett par veckor men är nu så pass bra att jag skulle vilja börja träna igen. Jag funderar på en sådan här crosstrainer, typ Orbitrek från Tvshop. Är det skonsamt för fogarna? Jag frågade min sjukgymnast men hon var skeptisk samtidigt som min kompis sjukgymnast tyckte att det var en optinmal träning om man har foglossning. Jag vet inte längre vad jag sa tro.

• Svar på tråden Är crosstrainer och foglossning en bra kombination?
  • Lindblomman

Det jag har fått lära mig är att cykling och simning är det bästa när man har foglossning, det är till och med bättre än att promenera.

• mumstroll

har också foglossning och det som inte gör ont ska gå bra men att om man har kraftig foglossning så ska man göra rörelser som håller ihop benen och inte särar på dem

• Kickan 84

Ursäkta, men haha... jag trodde det stod " Är Croissanter och foglossning en bra kombination?"

Cause I'm sick and tired, Of always being sick and tired.
  • Vårsolen

varför inte testa, crosstrainer ska ju vara skonsamt, när jag tränade så föredrog jag det framför tex cykling, pga ett dåligt knä och ett mörbultat bäcken, hoppas foglossningen blir bättre!

• Tjollabolla

Jag har en sån och klarar inte en minut på den med min foglossning. Man särar ju benen och vrider sig till en ställning som är helt omöjlig för mig just nu.

Cykla är nog bättre i såfall. Testa iaf på ett gym innan du köper en.

Svar på tråden Är crosstrainer och foglossning en bra kombination?