• Dundermamman

Parkettgolv+klinkers i hall??

Vi håller just nu på att renovera köket och har tagit upp väggen ut mot hallen. Vi ska nu lägga in ekparkett i köket och hallen men funderar på att lägga klinkers vid ytterdörren!

Är det någon här som har gjort det och har bilder på resultatet?

Är ni nöjda med klinkers och parkett i hallen?

Hur långt in från ytterdörren har ni lagt klinkersen?

Har ni värmeslingor under er klinkers?

Många frågor, men man vill ju att resultatet ska bli bra

• Svar på tråden Parkettgolv+klinkers i hall??
  • Skrinda

Vi har parkettgolv i hallen, men skulle aldrig ha valt det själva... Det är ett evigt torkande för att inte få fuktskador och det blir massor av fula repor av allt grus som skor och vagnar drar in... Men det är ju fint att titta på (nu har vi dock lagt en stor matta över hela hallgolvet för att slippa problemet.

• taksi

Hej!

Vi hade parkettgolv i vår förra lägenhet och det blev jättefult tyvärr! Klinkers låter bättre just vid ytterdörren.

Lycka till!

• Celice

Jag har klinker i hela min hall, superpraktiskt, hade aldrig velat ha parkett i hallen,har de i köket o de blir skitigt lätt där med.
    Har bilder i mitt galleri

Storken beräknas komma 070307
  • Dundermamman

Skrinda-> Vi ska ha klinkers vid dörren just för att eliminera repor från grusiga skor! Kan det vara en bra idé?
    Vi har ytterdörren inne på vår inglasade altan, så förhoppningsvis har man skrapat av fötterna på mattan där,innan man går in!
    Jag har inte tänkt att ha några mattor alls varken i köket eller hallen!

• Dundermamman

Celice-> Tack för att jag fick titta in till dig , ett jättefint hem! Älskar ditt golv i köket ...
    Klinkersen i hallen var också väldigt snyggt!
    Men... vi älskar trägolv och kommer att lägga klinkers innanför dörren av praktiska skäl!

• hug me

vi har öppen planlösning, så i kök och hall har vi klinkers och i vardagsrummet har vi prakett, vill du att jag lägger in bilder, så kan jag göra det??

♥ storasyster född Juli -04 ♥ lillasyster född Mars -06 ♥
  • Tjompas

klinkers vid dörren eller lägg laminat som ser ut som klinker.
    Det bygger ju ofta rätt mycket på höjden om man lägger klinker

• Dundermamman

Vi har nu beställt Höganäs antika marmor i beige färg + en kompassros i beige och grått som kommer att läggas från ytterdörren och 220 cm in!
    Jag hoppas att det blir både snyggt och praktiskt

Någon annan som har kombinationen parkettgolv och klinkers i hallen?

• Missboss

Vi kommer att ha klinker i hallen och sedan ekparkett i vårt hus vi bygger

• wozzgirl

Klinkers i hallen är jättebra... pga vätan o smutsen. med värmeslingor under så torkar det ganska fort också.
    Vi har fått en vattenskada vid köksbänkarna (på laminatet) pga en läckande diskmaskin (vi ska få det bytt på garantin, men fortfarande ligger laminatet under sängen o väntar på arbetsgubbarna..)
    Efter det började vi fundera om vi skulle lägga klinkers även i köket ¨nångång i framtiden.. men det är så himla hårt att gå på så vi nöjer oss med detta än så länge..

• Dundermamman

Nu är både ekparketten och marmorklinkersen lagd , se resultatet i mitt galleri om ni vill!

• aha

Nice...

(¯`°?.¸ ღoliver ღ ¸.?°´¯)
  • Annse71

Vi har klinkers och parkett i vår hall. Under klinkersen ligger det värmeslingor. Kanon när ungarna dräller in med våta stövlar och overaller. Det torkar upp direkt!!!
    Klinkersen går ca 2 m in men skulle jag göra detta själv (det fanns i huset när vi köpte det) så skulle jag lägga det ännu längre in, kanske 4 m. Det sparar golvet lite.

• Annse71

Dundermamman, gud vad snyggt! Vi lade vår parkett på snedden i barnens rum, som är rätt fyrkantiga i övrigt. Det blev jättebra också och många blir förvånade över det när de ser det.

Svar på tråden Parkettgolv+klinkers i hall??