• Emma m Theodor

Plattång- hur skadligt för håret?

Jag har nyligen inköpt en plattång mer keramikplattor från Philips och är helt salig! Här har jag gått med lockar och korkskruvar i 30 år och misströstat- när det finns såna här underbara grejer

Nu till min fråga- som kanske är svår att svara på- men jag undrar bara om någon vet hur skadligt det är för håret att använda plattång- sisådär ungefär varannan dag. Jag fönar aldrig håret- så det är enbart plattången jag använder. Någon som vet om det är väldigt slitsamt??? *orolig*

Tack på förhand!

• Svar på tråden Plattång- hur skadligt för håret?
  • Amber

De sliter ganska så bra på håret med plattång, men för att hjälpa håret litegrann ska man alltid ha i en produkt i håret som tål värmen från en plattång..på så sätt skonar man håret en aning iaf.

• Emma m Theodor

Hmmm.... tack för snabbt svar- då fick jag mina misstankar bekräftade
    En dum fråga bara- vad exakt menar du med produkt? (du låter rätt insatt i ämnet- he he he)

• MissOsbourne

Jag har också en Philips-måste vara samma=)Använder min också varannan dag ungefär.Jag använder citré shine-blir blankt och känns jättemjukt=)

• Paincake

Jag fick tipset av en frisör om att ha glanssprej i håret för att skydda det.

/plattångsberoende

• Peggy05

Mitt hår blir tokrisigt av plattång och då använder jag ändå produkter som ska skydda mot värmen. Jag måste använda inpackning efter jag använt plattången för det blir alldeles sprött! Tyvärr, för jag älskar den lilla apparaten eftersom jag också har självlockigt hår. Du kan ju prova att tvätta håret mer sällan, det håller sig ju någorlunda rakt tills man tvättar det igen.

• Emma m Theodor

Ha ha ha- vad kul att det fanns så många plattångstjejer här
    Tack för alla tips!

• Amber

Alltså typ en spary eller moussé som du har i håret innan du plattar de :) Sen är de som ovan nämnt väldigt bra att ge håret en inpackning då & då oxå :)

• latina20

jag rakpermanentade håret häromdan, det blev jätte bra....
    inte spikrakt, men lagom rakt, är väldigt nöjd, kan säga att jag gjorde själv.

• dreamspell

Vill tipsa om att INTE enbart gå loss på håret med plattången. Alltså, blås det hyffsat torrt innan annars får man ju hålla på hur länge som helst och det är inte bra! Och som andra sagt, använd en värmeskyddande produkt, finns massor av olika att välja på!!

Svar på tråden Plattång- hur skadligt för håret?