• Soffiproppen

När ni söker jobb via internet, har ni 2 dokument som ni bifogar då? Pers.brev + CV?

När ni söker jobb via internet, skickar ni då in 2 dokument bifogade eller sätter ni ihop personligt brev och CV till samma dokument?

• Svar på tråden När ni söker jobb via internet, har ni 2 dokument som ni bifogar då? Pers.brev + CV?
  • bullen80

Jag har två separata dokument eftersom att CV inte ändras så ofta men ansökan anpassar man ju oftast lite.

• MsNordqvist

Japp. Skickar med ett personligt bred i Word-format och ett CV i pdf-format

• Kiwis mamma

Jag gjorde som Poena. La ihop CV och personligt brev (hade även ett omslag) och gjorde till pdf. Skrev sedan att jag kan skicka betyg, intyg etc. om de vill (har skannat in allt sådant).

• Skärgårdsfru

Jag skicker med CV i word och som sista punkt i mitt CV så har jag en punkt som heter "Personligt". Där skriver jag in mitt personliga brev. Detta blir allt som allt 1½ sida.

Punkten personligt anpassar jag efter vilket slags jobb jag söker.

Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • Danbala

Jag skickar två olika dokument.

[...fnord...]
  • Bei Bei

Jag skickar två olika dokument. Lägger alltid det personliga brevet först.

♥ Ronja ♥
  • Soffiproppen

Du som gör omslag, hur ser ett sånt ut? Som en framsida?

• Kiwis mamma

Soffiproppen: tanken var att göra arbetsgivaren nyfiken på vem jag är så hon/han vill träffa mig. Gjorde därför ett omslag som ska väcka nyfikenhet och frågor. Jag har lagt in omslaget som en bild i mitt bildgalleri. Hoppas det inspererar dig till att hitta på ett eget personligt omslag!

• Soffiproppen

Vad fiffigt. Mycket bra gjort. Fick du jobb då?

• Shalita

Jag skickar två dokument av samma anledning som bullen80; personliga brevet är olika varje gång, CV:t är samma (förutom sidhuvudet då... )

• Kiwis mamma

Soffiproppen: jag har fått flera jobb och fått komma på flera intervjuer när jag skickat in det i alla fall!

Svar på tråden När ni söker jobb via internet, har ni 2 dokument som ni bifogar då? Pers.brev + CV?