• Ankmamman

Hjälp mot Hosta???

Någon som har bra tips mot hosta??!?!?

För såväl små barn som vuxna.

Alla tips emottages med öppna armar!!!!!

• Svar på tråden Hjälp mot Hosta???
  • smurfisar

Jag och min sona har haft en riktig förkylning..... Är gravid 5 dagar kvar och lyckats hosta sönder 3 revben...... Vill bara ge dig ett tips vad man INTE ska göra. Vi gjorde tabben att innan Teo gick och la sig fick han slemlösande (recept fritt) men vad händer då. Jo det löser upp slemmet när han ligger ner, hostar då ännu mer tills han istället kräks upp det. Ge det i så fall ca 1.5 timmar innan läggdags. Mjölk är slembildande.

• Ankmamman

Huu!! det lät inte kul, Hosta sönder revbenen... AJ!

Tack för tipset iaf!

Kram o lycka till...

inga mer tips någon??

• Lilla frun

Ett enkelt, billigt och receptfritt tips är varmt vatten. Att dricka alltså, lite honungsvatten för stora barn och vuxna är också lindrande. För övrigt är det receptbelagda läkemedel som är de bästa, tycker jag.

• Ishtar

Har ett superrecept!

Man tager en kruka färsk timjan och lägger det i en skål med en flaska sirap. Låter det dra ett par veckor. Koka upp som hastigast, sila och häll på flaska.
    Tag sedan en matsked vid behov.
    Smakar förskräckligt men det konstiga är att det funkar bättre än all ahostmediciner jag provat!
    Vet ej om man kan ge barn, dock...

• Storm07

Mitt bästa tips är Echinaforce som du hittar i hälsokostaffärer. Det funkar alltid på halsproblem. Häll ca 20 droppar på en matsked och luta huvudet bakåt. Häll det i halsen och håll kvar en lång stund innan du sväljer. Sedan hostar du inte mer på många timmar. Det smakar vedervärdigt, men det är verkligen superbra.

• Ishtar

Echinaforce bör inte användas av barn. Och vuxna med autoimmuna sjukddomar ska oxå akta sig.

• Ankmamman

Echinaforce har jag användt i åratal.... men den hjälper ju inte direkt mot "akut" hosta!!!

Vi har fått några olika hostmediciner på recept....
    får väl se om de hjälper.

jag skulle vilja veta om någon har några unika "mirakelkurer"

det är så kul med tips!!

*mera, mera*

Svar på tråden Hjälp mot Hosta???