• Baby82

Fler barn som älskar musik

Våran son är 11 månader och en liten musik älskare. Så fort sterion står på kryper han dit direkt, ställer sig upp, håller med en hand i hyllan som stöd, sen börjar han dansa.

Jag bara älskar att se honom "röra på höfterna" så vi brukar stå här och dansa varje dag i vardagsrummet. Det syns på hela hans kroppsspråk att han tycker det är super kul med dans och musik.

Finns det fler småttingar som gillar att dansa?

• Svar på tråden Fler barn som älskar musik
  • MemmaMu

Min lilla tös nyss ett år fyllda kommer igång rejält när stereon åker på.
    Helst ska man dansa med henne i famnen.

• Baby82

MemmaMu

Finns det någon speciell sorts musik hon gillar bäst?

• Atena

Hej!

Min kille på två månader har gillat sång och musik sedan han föddes! Kanske är det att han får uppmärksamhet och ögonkontakt när man sjunger för honom, men jag tycker det funkar bättre än att bara prata. Han blir också gladare när stereon är på än när det är tyst och älskar att dansa (i mammas eller pappas famn). Vi är ganska musikaliska i familjen och spelar och sjunger mycket, så det är väl inte orimligt att sonen också blir/är musikalisk!

Hans favoritplatta är en skiva med blandad country (Garth Brooks, Kenny Rogers, Byrds, Dixie Chicks m.fl.)! Han blir alltid glad när man spelar den!

• Baby82

Hej Atena!

Våran son var likadan när han var liten, han har oxå älskat musik sen födelsen. Det är rätt mysigt oxå att stå med barnet i famnen till lite smörmusik och dansa tryckare.

Elias tycker bäst om spansk musik men i stort sett funkar det mesta för att få honom att börja dansa själv.

• tinna

Jakob älskar musik! Dom frågade på dagis om vi dansar mycket hemma för han dansar så fort han bara hör musik ifrån nån annan avdelning. Hon sa också att han har ett ganska avancerat rörelsemönster för att bara vaa 1,5 år. Inte konstigt, vi dansar varje dag hemma, och till den mesta musiken. När vi har radion på börjar han tom dansa till den där jingeln som är innan dom berättar om trafikstörningar. Kan den va två sekunder lång kanske.....

• SC o EP

Här hemma har vi också en liten musikälskare!!
    Han är snart 11 månader och gör precis som din son ställer sig upp, håller i ngt som stöd och sen början han dansa. Ibland sitter han även ner och gungar till musiken.

Han går även på babyrytmik och älskar det!

• Elisa

Jodå, Angelica fullkomligt älskar musik! hon dansar med och det ser ju så kul ut Vi sjunger mycket här hemma och det gör de även på dagis också. Det är lika roligt varje gång som vi lyckats med att klura ut vad de sjungit på dagis (hon gör rörelser till varje sång)

• bozzini

Axel är 17 månader och älskar att dansa. Han dansar så fort han hör musik och sköter t.o.m stereon här hemma, byter låt och skiva. Favoriterna varierar. Ett tag var det bara Dolly Parton som gällde, sen var det Herrey´s. Just nu är det Lena Philipsson och Carola. Kan vara så att han ärvt mammas musiksmak!

Vi gick på babyrytmik från att han var 2½ månad fram tills han fyllde ett. Efter det började vi på barnsång.

Svar på tråden Fler barn som älskar musik