• white cheese

När sälja bil?

Vet inte riktigt om detta är rätt forum, men det var det närmsta jag kom...
    Vi har så smått börjat fundera på att sälja vår bil, men det är inte jättebråttom, så nu undrar jag om det finns några "regler" för när på året man bör sälja bilen... alltså när är folk köpsugna?
    Min spontana känsla var att man borde vänta till våren, men maken tyckte att folk borde sakna bilen mest på hösten/vintern. Nån som har några åsikter?

• Svar på tråden När sälja bil?
  • Elli47

Det beror nog på vad det är för en bil! Är det en sportbil, cabriolet eller liknande så är våren bäst!

• abnocto

Är det en billig bil säljer man nog bäst till våren då många vill ha sommarbil. Å andra sidan sjunker priserna så det kanske är bättre att sälja så fort som möjligt

• 201201232

Vi letar bil nu så jag tror inte att det är någon dålig tid inför jul då man ska åka runt till släkt och vänner. Tågen brukar ju inte precis vara tomma runt julen...

• lilla fia

jag tror bästa tiden att sälja bilen skulle var nu.. efter jul har de flesta inte så mycket pengar. eller vänta till februari.. precis innan sommaren kanske..

• Master J

det finns tusen och åter tusen Volvo till salu i Sverige, Planerar ni att sälja börja annonsera snarast. Som tilltänkt köpare har man ju massor att välja mellan vilket kan göra det besvärligt och konkurrensen prismässigt är mördande.

• Isfjord

Många köper sommarbil att ha på semestern, de köper på våren. Men många som har sportbil, veteranbil, Hot/Street Rod, motorcykel mm köper vinterbil att ha på ickesässong, de köper på hösten. Båda grupperna vill oftast ha en billig bil, den första gärna med bra packutrymme.
    Hobbybilar som sportbil, veteranbil eller Hot/Street Rod, cab säljer man på våren.
    Övriga bilar går nog året runt.

Svar på tråden När sälja bil?