Kände eran hund på sig att förlossningen var på gång?
Konstig fråga kanske , men jag är nyfiken, hur reagerade hunden ?
Konstig fråga kanske , men jag är nyfiken, hur reagerade hunden ?
ingen? Jag visste att det var en dum fråga
Jag märkte inte något speciellt när förlossningen var på g. Däremot förstod hon ju att något var annorlunda när jag var gravid. Hon tyckte till exempel om att slicka på min mage vilket hon inte gjort tidigare. Dessutom har hon blivit mer skyddande, hon morrar om hon hör något i trapphuset och det har hon fortsatt med sedan vår dotter föddes.
Jag har ingen hund. Men jag har 2 katter som blev överbekyddande under graviditeten. Några dagar innan BF så började dom att hela tiden springa efter mig, jag fick inte gå in i ett annat rum utan att nån av katterna kom efter och "kollade" mig. Dom blev dessutom mer pratiga och lugnare, precis som om dom försökte lugna ner mig
Sen så har den ena katten blivit knäpp. Så fort tösen skriker så springer han och letar henne och "pratar" med henne. Men det intressanta är att hon faktiskt brukar tystna när hon hör att katten pratar/gnäller med henne.
med vårt första barn vakade hon som en hök över mig under hela graviditeten - fast värre på slutet, allra helst skulle hon gå framför en och titta på en samtidigt.
Varje gång man behövde upp och kissa på natten så följde hon efter, väntade utanför och följde efter tillbaka och då låg toan och sovrum vägg i vägg. =)
med andra barnet brydde hon sig inte lika mycket, men då fanns ju redan Hans + att hennes plats blev på ett annat ställe när vi flyttade..
Ja båda våra hundar märkte att det var på gång... de låg så nära mej de kunde och följde efter mej hela tiden... fast å andra sidan så gör vår gamla hund så också om någon är sjuk eller ledsen.
Hon var med mig hela tiden och vakade över mig men mer som ett stöd. Hon låg nära och värmde mig.
Spännade var det innan ni kände något eller när ni börjat få ont?
Mamma mysig: Jag var rätt så sjuk under min graviditet så hon brydde sej rätt så mkt hela tiden men sista veckan gick jag med värkar men mådde för övrigt lika illa som innan då märkte jag ingen skillnad.
Samma dag som jag blev inlagd på sjukhuset så var hundarna helt annorlunda. Det var bara den gamla som hade reagerat innan nu reagerade båda samt var mer efterhängsna, helt klart kände de på sej att det var något på gång. Jag däremot kände inte att de här värkarna var riktiga utan tyckte att det var samma som innan... hundarna visste bättre än mej.
Jag förstod aldrig att min förlossning va på g, eftersom de va redan i v24.
Men jag hade ont och skulle "bara promenera med vovven i väntan på maken" när vi skulle på kontroll pga sammandragningar som inte avtog.
Men vovven ville inte gå, och jag drog henne runt på en liten promenad med tanken att "de kan ta tid på sjukhuset".
Visst gjorde det de.
Sent på kvällen hämtade min svärmor våran hund och vi träffade henne först en vecka senare drygt....
Innan promenaden låg hon i soffan hos mig och flyttade jag mig gick hon efter...
Har ingen hund för tillfället, men min katt märkte att något var på gång, han var verkligen inte den keliga typen utan levde mest sitt eget liv.
Men när värkarna började komma satte han sig i mitt knä,hoppade ner, riktigt ylade och var jätteorolig...Lite lustigt, trodde aldrig att han skulle bry sig
Hade en schäfer tik då jag väntade mitt första barn. Hon släppte mej inte med blicken mot slutet: morgonen då förlossningen började vek hon inte från min sida. Hon blev orolig då vi åkte iväg till BB...
nä jag märkte inget annorlunda med djuren
Ja, när vi åkte till förlossningen med första barnet så ringde vi till mamma så hon visste och då skulle hon komma och hämta vovven. Som tur är så körde hon direkt, för Tilda stod och ylade på dörrmattan efter oss så det hördes ut på parkeringen hundra meter bort. Det har aldrig hänt förr, inte efter heller. Hon brukar inte bry sig att vi åker iväg så visst förstod hon att nåt konstigt var på g!