• USK

njurbäckeninflammation

HAr någon haft det?

Inte barn utan vuxen.

Symtom mm

• Svar på tråden njurbäckeninflammation
  • Tant Green

Min mamma hade det nyligen, hög feber och jätteont i ryggen och magen sa hon.

• Fredrika1

Jag har haft det och symptomen ar hog feber och stark smarta i njurarna som sitter hogre upp an vad man tror, dvs nedre delen av lungorna. Jag kunde varken ligga ner eller sitta, sa ont gjorde det...
    Akte till akuten och de la in mig direkt pga min hoga feber.. Den holl i sig i nastan en vecka och under den tiden fick jag ligga kvar pa sjukhuset. Jag fick antibiotika intravenost.
    Nu vet jag inte om jag var ett specialfall eftersom jag fick stanna kvar pa sjukhuset...

• Nichth

japp jaga hade det för ågra år sen. började som smygande urinvägsinfektion. fick hög feber trots att jag åt penicillin då förstod jag att det var nåt skumt. när jag kom till läkaren så strök hon helt lätt över ryggen och det gjorde så j-a ont att jag hade kunnat klappa till henne skämt å sido...
    grymt ont i ryggen och hög feber trots penicillin var det som fick upp mina ögon. enda positiva var viktnedgången

hoppas du inte har det...

kram från
    ~vildas mamma~

• Aivas Mamma

Jag fick det för två år sedan...
    Fy fasiken, det var ingen kul resa!
    I och med att jag jobbar fysiskt så var jag sjukskriven i en månad.

Först kände jag mig orolig i kroppen, har haft mycket urinvägs infektioner förr, så jag trodde det var en sån på gång.
    På tre dagar fick jag hög feber, kunde inte sova, ont när jag kissa, jätte ont i ryggen, etc.
    På den tredje dagen kunde jag knappt ta mig ur sängen, så ont hade jag i kroppen.

Efter blodprover och urinprover så fick jag då veta att jag hade det och fick en lista på vad jag INTE fick göra.
    Det är ju så farligt att anstränga sig för det kan nå njurarna.
    Fick gå och lämna prover varje vecka så de höll koll på njurarna.

Mitt heta tips är att kontakta vårdcentralen omgående!!!
    Stoppa det i god tid!

Lycka till och håller tummarna för att du inte har det!

Stolt mamma
  • pilatespower

Det gör ASONT!
    Speciellt i ryggen.
    Jag hade det för kanske 11-12 år sedan. Fattade ju inte vad det var, gick till kiropraktor och allt möjligt innan jag fick diagnos på Sofiahemmet. Kommer ju inte riktigt ihåg nåt annat än den fruktansvärda smärtan. Drick inte jättekalla drycker, speciellt med is tillsatt, minns jag att jag fick råd om. Det gör jag fortfarande inte!
    Hoppas verkligen du inte har njurbäckeninflammation, men se till att få en diagnos NU.

Lycka till!

• Spaziba

Jag gick me 40 graders feber i 2v, sen en dag så vart ja helt vit och blå om läpparna ...då hade jag bara 34grader o va helt slut ... åkte in akut o låg där lite mer än 1v...så dålig var ja!
    men det skumma var att ja inte hade ont i njurarna ...vart bara så otroligt sjuk! Usch! Har haft det en annan gång också , då sa sa det bara pang boom på en restuarang såvart ja dålig ...men fick pencillin o åkte hem...men första gången va INGE kul! usch!

• Mor till Ella

Jag hade något liknade fick en uppåtgående uvi som de behandlade fel. så jag fick hög feber som slutade med att jag fick bakterier i blodet. jag låg inlagd på infektionsavd. i 9 dagar.

• USK

jag har ingen feber men grymt ont i ryggen.

Ska till doktorn kl 10.50.

• USK

hade början till lunginflammation.

• Nichth

oj det var ju inget vidare, men vad skönt att du tog dig till doktorn i tid.
    krya på dig

kram
    ~vildas mamma~

• Max mamma

Jaghar haft det,hade så ont i ryggen å så hög feber så jag gick som en 90-åring i 1 v.
    blev sjukskriven 2v.

• MoR58

Min sambo hade det för några år sedan och den enda symptom han hade var jätte hög feber. Han blev hämtad med ambulans med 42 graders feber och blev inlagd på sjukhus och fick dessutom blodförgiftning. Hade kanske gått bättre om han sökt läkarhjälp tidigare istället för att bara tro att han skulle bli frisk bara han vila lite.

Svar på tråden njurbäckeninflammation