• Fru Höstlöv

rammstein = rasister!!

Alltså otroligt men sant, i denna "upplysta" tid så är tydligen sjunga på tyska samma som nazistmusik fick jag höra en gång när jag lyssnade på Rammstein.

Jösses vad jag skulle vilja visa videon Mann Gegen Mann för killen som påstod det:
    http://video.google.com/videoplay?docid=6279368065734846629&q=Mann+Gegen+Mann

Om du har lätt att rodna, kolla inte.

Till Lindemann RULES!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-20 20:18:57:
    Oofficiell översättning av texten: herzeleid.com/en/lyrics/rosenrot/mann_gegen_mann
  • Svar på tråden rammstein = rasister!!
  • NenniePennie

hm... ja, självklart är all musik på tyska rasistisk. jadu, den där killen som sa det har nog ingen koll, he.

• Danbala

För några år sedan fick en gosse som hade en bandspelare med sig till skolan den beslagtagen av läraren, för att han "lyssnade på nazistisk musik" - det var Rammstein.

Det gick till domstol (vet inte vilken nivå, tingsrätt, antar jag det brukar vara?) och den underbart spydiga kommentaren i domen (iaf enligt tidningen) var:
    "Nej, det blir inte nazistiskt bara för att det är på tyska."

[...fnord...]
  • Danbala

(Okej, säkert inte ordagrant, det var några år sedan, så jag minns inte. )

[...fnord...]
  • biomedbonus

Äh snacka om fördomar mot tyska språket.
    å de är visst bra!

• Bisquit

Nej absolut inte.. Min sambo är halvtysk, det vore lite konstigt att ha fördommar mot honom..

Men han brukar översätta deras ( i min smak ) dåliga musik och det är ju inga vaggvisor direkt...

• Danbala

Ah. Justitiekanslern var det till och med.

[...fnord...]
  • Danbala
    Bisquit skrev 2006-11-22 08:41:49 följande:
    Men han brukar översätta deras ( i min smak ) dåliga musik och det är ju inga vaggvisor direkt...
    Absolut inte. Men hur man får dem till vare sig nazism, böghat eller kvinnoförnedring begriper jag inte?
    [...fnord...]
  • Bisquit

Jag ska se om jag kan få tag på sambon så ska jag tala om vilken / vilka låter det var....

Svar på tråden rammstein = rasister!!