• Empoli

Retad i skolan

Åttaåringen kom hem och var ledsen för han hade blivit retad i skolan för sina regnkläder, han har vanliga regnkläder och de flesta andra har sådana ifrån tyr reima eller pop. Alla har kanske inte råd att köpa sådana. Tycker att det är hemskt att mode skall börja styra i så små åldrar. Man skall ju aldrig reta någon för sina kläder.

• Svar på tråden Retad i skolan
  • zigge4ever

Nä, jag håller med dig...mina barn blir oxå retade för sina kläder ibland, och vad kan man göra? Fortsätter det tycker jag att man ska prata med läraren och med barnens föräldrar oxå. Jag har försökt lära mina barn att ge bra svar i stil med: vet du vad, mina regnkläder håller mej torr likadant som dina. Jag får för mej att om man tar udden av det, så kanske det inte är lika roligt att retas. Att jag sen tycker att barnen inte ska behöva ta detta, är en helt annan historia...

Kämpa på

• matten68b

Min son blev retad t o m på 6års en gång för att han hade mjuka byxor på sig, några "nippertipperflickor" tyckte det var töntigt att han inte hade jeans på sig. Han älskade de där mysbyxorna och hatade byxor som satt åt.......

• linojo

Det är hemsk vad barn kan vara elaka med varandra. Blev själv mobbad som liten för att jag var knubbig och min skräck är att mina barn ska råka ut för samma sak.

• Essa01

Jag köper och har alltid varit en av de mammor som köper "dyra" kläder till mitt barn,jag vill och tycker att det e jätte skoj! men en sak ska jag säga... skulle jag få veta att han retat något annat barn för deras kläder eller mobbat någon av någon anledning skulle han nog få veta annat..... har jag aldrig gett honom en smäll innan skulle jag nog ärligt talat gett honom en då.....

• Mamsis

Prata med personalen på skolan. De ska ta upp sådant på en gång för så ska det inte behöva vara. Jag har inte råd att köpa dyra kläder och jag tror inte jag skulle det om jag hade det heller.

Svar på tråden Retad i skolan