• Vintervila

Vilken barnvagn kan man ha i en liten bil??

Har börjat titta lite smått på barnvagnar, det är inte dags än men bra att veta vad som finns. Vi har tänkt oss en begagnad vagn. Problemet är att vi har så liten bil, en Opel Corsa. Vi har inte tänkt byta bil då vi nyligen köpt den här, men vad finns det för vagnar som är små och smidiga och går in i små bilar?? Jättetacksam för svar!!!

• Svar på tråden Vilken barnvagn kan man ha i en liten bil??
  • saggitarius

Vi har köpt en brio, tror att det är en duo.. är inte säker på de där termerna.. det är en sittvagn med lift. Den är kanske inte världens minsta vagn, men en av de mindre. vi har oxå liten bil, o bagageluckan är liten, man öppnar lixom inte hela bakrutan med den.. så vi kommer att vara tvugna att ta loss två hjul när vi knuffar in vagnen... men på den här vagnen tar inte det mer än 10 sekunder eller nåt...

Annars kan man investera i en bärsjal/sele o bara ta med vagnn när man ska på lååånga utflykter.. När bebisen sitter ordentligt, efter knappt 6 månader, då kan man köpa en billigare sulky istället... Så vi tyckte oxå att det var onödigt med en stor bil

• snutti

Saggitaurius... Ni måste ha köpt en Brio Nova som är en sittvagn. För Duo är den största...

Som jag tipsar de andra så tipsar jag er, ta med bilen till barnvagnsbutikerna, åk till flera då de har olika utbud, testa vilken vagn som passar er bil och er.

• Vintersaga

Jag letar också efter en liten vagn och den jag tycker verkar mest intressant är Teutonia Mistral.

• Janna1976

Vi har köpt en supersmidig vagn av märket "One tree Hill", modellen heter Urban Jungle. Den är supersmidig och går i stort sett in i alla bilar.

Bild på vagnen finns på min sida i bildgalleriet. Hemsideadress: www.onetreehill.nl

• saggitarius

Snutti.. precis... det är en Nova vi har!! Sa ju att jag inte är haj på de där termerna... Vi bara gick in o tittade på vagnar, hittade denna o provade i bilen o köpte den..

• SaraLisa

Vi har också köpt en one three hill - urban jungle och vi har en liten ford focus men vagnen går in i skuffen.

• Vintervila

Vad kostar en ny Urban Jungle? Vart hittar man dem? Focusen är nog större än Corsan, tror inte det går in en vagn i vårt bagageutrymme.. Vad ska man göra om ingen passar? Ha vagnen på taket?? *haha*

• Vintersaga

Du kan ha vagnen i baksätet. Det kommer vi att ha eftersom bagaet tas upp av fyra labradorer...

• Janna1976

Urban Jungle är en sittvagn och så köper man till separat liggdel. Allt som allt går den på närmre 8 000 kr. Jag har köpt min på Storken i Gbg. Om du går in på One Tree Hills hemsida så hittar du olika återförtsäljare i Sverige.

• norabella

Är också ute efter en vagn för liten bil. Är brio nova deras minsta vagn? Hur är emmaljungas vagnar? Större mindre?

• Gävletjejen

norabella:
    Emmaljungas är grymt otympliga och går inte in i vår saab 900 (nyare modellen). Däremot Brio Duo och teutonia (duovarianten) går in utan att behöva tas isär.

• norabella

Bra att veta... Brio nova då? Den måste väl vara mindre? Men vad är bäst egentligen, en komibvagn eller en sittvagn m lift?

• Gävletjejen

Vet inget om chassit till 2005orna, men chassit till Brio Duons sittdel och Brio Nova är exakt samma för 2004orna. Enda skillnad är att man får en liggdel med till DUOn.

• norabella

Hm... tycks vara en djungel det där

• cccaroline

KOLLA EUROBABY VAGNARNA DEM SKA HA LITE MINDRE VAGNAR, DEM KOSTAR HELLER INTE SÅ MYCKET, RUNT 4000 FÖR EN HELT NY

OCH DEM HAR TESTAT KVALITETEN PÅ DEN OCH RESULTATET VAR BÄTTRE ÄN EMMALJUNGA OCH URBAN JUNGLE.

ETT TIPS ÄR ATT DU KONTAKTAR AFFÄREN "LENA BEBÉ" I SUNDBYBERG HON ÄR EN ÄNGEL HJÄLPER DIG MED ALLT.

• Saga å Filippa

År -92 fick vi vårt första barn vi ägde en ----> Opel Corsa! Den ägde vi fortfarnde när barn nr 2 gjorde entré -94. Vi köpte en Brio kombi till äldsta dottern och den gick in i bilen, om man fällde ner ena sätet. När hon blev lite större, så köpte jag en paraplyvagn som var vändbar av märket Hauck, idag har jag sett att Graco säljer sådan, vändbara alltså.

Lycka till!

• Vintervila

Tack för era svar!! Har börjat fundera på en ny vagn iaf..
    cccaroline: Finns det nån sida man kan kolla på Eurobabyvagnarna?
    Saga å Filippa: Hade ni den i baksätet då eller i bagageluckan? Det var väl en tvådörrars? Vi har en fyrdörrars Corsa så den är lite större men jag är orolig ändå. Hur blir det när det är dåligt väder, smutsar vagnen ner då? Har aldrig fällt ihop en vagn så jag vet inte hur det funkar

• cccaroline

Jag vet att det fanns en jätte bra sida, det var där jag hittade min vagn.
    men jag kommer dock ej ihåg adressen.
    men ring gärna till lena bebé och fråga om hon vet någon bra sida.
    nr: 08-285131

• Eli

Bugaboo frog är väldigt lätt (8-10 kg inkl. allt) och kan vikas ihop så smart att den får plats nästan överallt. Se www.bugaboo.nl för mer info.

Den kan antingen köpas i affär i Stockholm (då kostar den 7500 ca, mygg- och regnskydd samt hårdlift och sittdel) eller via www.pingpong-online.de och då kostar den ca 732 euro inkl. samma som ovan fast även åkpåse och frakt.

Svar på tråden Vilken barnvagn kan man ha i en liten bil??