• Nervis

amningströjor?

tror de heter Boop? eller nåt sånt. de är lixom öppna framtill, fast med en flik över själva bysten eller hur jag skall säga. de är skitdyra men jag har hört att de är jättebra. även när man ammar och är gravid då de är ganska långa.

jag undrar om de finns på vanliga affärer eller bara i näthandeln. Gärna nån affär som finns i sundsvall isf eller övik...i denna håla finns de då inte

och vad ÄR det de heter? tror jag fått namnet fel..

• Svar på tråden amningströjor?
  • MARIA99

Boob heter dem..
    Jag köpte min på halva priset i en liten affär i Mora så visst lär de finnas i Sundsvall med som är bra mkt större =)
    annars på nätet oxå ju..den jag köpte var inte lång utan som en vanlig tröja i storlek men finns säkert olika modeller,

• Dixie

Annars har ju ex. HM amningatröjor till mycket bättre pris!! Jag tycker BOOB tröjorna är för dyra.

• stellaluna

Polarn och pyret där jag bor säljer boob

• Blå Flygare

Jag har boob o h%m, och är inte nöjd med någon av dem.

boob klämmer överdelen av bröstet (mjölkstockningsrisk).

hm's ena modell blottar hela bröstet (vilket är ok nu under hösten/vintern, för nu kan man ha en tröja över som man drar upp o som då skyler överdelen av bröstet).

hm's andra modell har en liten "ficka" som bröstet kommer "ut ur" och den klämmer bröstet från alla håll så barnet får ett dåligt grepp (=ont!)

• soraya

Boob är dyra, men de är ju av så otroligt bra kvalitet.

Stretchen är skitbra, håller in magen lite grann också och tål hur många tvättar som helst.

Visst finns det billigare, men jag har bara blivit missnöjd med de jag testat.

www.4mom.se har bra erbjudanden på Boob rätt ofta.

• våg

Vill bara berätta att jag klarade mig jättebra utan någon amningströja, jag hade alltid en babyfilt med som jag dolde bröst och magen med. (dock fick jag lite problem på dopet då jag hade en blus på mig som jag blev tvungen att knäppa upp, lite felplanering där, men det gick det med)

Nästa gång köper jag nog en från hm bara för att testa men jag tycker inte att det är värt att köpa någon fr boob

• mymlis

Har köpt ett par amningströjor på H&M! Fina redan nu under graviditeten och fungerar sedan då bebis kommit också. Och inte lika dyra som Boob, man kan istället ha ett större lager av H&M tröjan!

• soraya

Glömde säga - just för att det är så bra kvalitet kan det löna sig att kolla Tradera efter begagnade Boob-tröjor.

Jag köpte nyligen fem tröjor i nyskick för 600 kronor där.

• våg

Det fanns ju massa fina på 4mom

• Selmas

Fynda beg på Tradera annars!!!

Julles pappa & Selmas mamma
  • Plutt05

Rekommenderar varmt Bara Glads amningströjor!
    Bättre och snyggare än både BOOB och HM!

• Smirretissen

Jag handlade linne + T-shirt i samma färg som jag ska ha... linnet underst och T-shirten över för att kunna dra upp den och sen bara dra ner linnet från bröstet... Köpte 2 linnen för 129 kr och 2 T-shirts för 149... fick alltså 2 "amningströjor" för 280 kr... å så kan jag använda dem sen när jag slutat amma... + att jag ju kommer att få bebis nu i december så det blir skönt med lite extra värme...
    Tröjorna fanns förresten även som långärmade...
    Jag hittade mina på Cubus, men H&M brukar ju ha sånt också...

• Yret

Kompisar har sagt att det är billigare OCH bättre att finna egna lösningar- vanliga tröjor- lätta att dra upp/ned.. Amningströjor i all ära, men de tycker de bara var dyra, bökiga och onödiga..

• kate79

Jag har själv aldrig använt amningströjor och har ändå ammat första barnet till han var 1 år och helammar min 9 månaders flicka.

När jag var gravid så trodde jag att det var ett måste men det går lika bra med vanliga tröjor, klänningar kan vara lite svårt. Tycker det är onödigt att lägga pengar på amningströjor och jag tycker mig inte se många som använder det heller.

• Sötsugen

De finns på Barnens Hus i Birsta! Dyra är dom, har själv inte köpt nån...har en från HM men den tycker jag bara sådär om, så små öppningar för brösten, får ju knappt ut dom, och då kan tilläggas att jag inte är speciellt stor.. Man klarar sig bra utan amningströja, dock bra att ha nån när man ska ut i större sammanhang tycker jag!

• Mamma och Mor

Har sett att Minimundus säljer amningströjor med kort eller lång ärm :)
    Inte så fasligt dyra jämfört med Boob, som ju kostar skjortan. Funderade först på att köpa en tröja av märket Boob,  men tror jag nog kommer att investera i tröjor från H&M samt Minimundus istället.

• curry79

Tipsar om pippilotta.se , har precis beställt amningströjor därifrån. 2 st för 299:- . Har ju inte använt dom än så jag vet inte hur bra dom är. Tror oxå det duger bra med vanliga tröjor och koftor , men känner att som förstagångsmamma och alldeles ny på det här med amning så är man nog lite fumlig i början innan man "får in snitsen". Kan kanske vara skönt att ha ett par amningstoppar i början så man slipper blotta allt.

• Nervis

Tack för alla svar. har kollat in 4mom och de hade ju en hel del. Det är just det där att jag hört att de är bar både innan under och efter amning som gör att jag kan tänka mig att investera i ett par iaf. och den goda kvaliten..oftast lägger jag aldrig 500 spänn på en tröja men man kan ju göra undantag när man hört så bra om dem. Men jag skall testa HM:s oxå. de har jag inte provat...

jag saknar för övrigt vanliga långärmade tröjor med lite längd på i vanliga affärer. de flesta är så korta att det blir problem med kaggen så jag tänkte att då kan man lika gärna slå två flugor på en gång

tack för tipsen!

• Plutt05

Nervis: Då ska du prova bara glads amningströjor! De finns som tunikor med a-skärning, var perfekt när magen var lite degig... Älskade dem! Därför ska jag shoppa loss på såna nu till tvåan!

• dekorator

det finns ammningströjor på po.p!

Svar på tråden amningströjor?