• Sussannek

Han fick en stöt! hur farligt är det???

Plötsligt hör jag Kasper gallskrika...

Han sitter då vid antenuttaget med sladdarna på golvet...
    Jag tror han har fått en stöt...

Han var trött och halvgnällig innan och är väll inte så mycket värre nu...

Men vågar jag låta honom somna nu?

Behöver jag vara uppmärsam på något speciellt???

• Svar på tråden Han fick en stöt! hur farligt är det???
  • MrsNelson

ring sjukvårdsupplysningen!! alltid bäst att höra med dom!!

• mosterfialotta

oj! det lät inte så bra tycker jag, jag skulle ringa typ sjukvårsupplysningen. sen har jag hört att man skla vara noga med att man kan kissa ordentligt efter man har fått en stöt!

• MrsNelson

Det behöver ju inte vara så farligt, men det är nog bäst att ringa och höra med dom!! Jag stoppade fingret i en lampkontakt när jag var liten (5 år kanske) Och det gör nåt helvetiskt ont!

• Sussannek

Sjukvårdsupplysningen:

Vid all el skador ska man åka in.

`Men då jag ej såg att han fick en stöt, han har inga brännskador, inte påverkad andning, inga kramper
    så ska jag hålla ett öga på honom....

Nu sover han i min famn....¨vågar inte gå upp och lägga honom...

• MrsNelson

Har kollat om han fått några märken på händerna? Jag fick på fingret som jag stoppade i lampan två små grå streck med ca två cm mellanrum, det var där elen hade gått in och ut!
    Jag förstår att du inte vågar lägga honom! Måste kännas läskigt med ett så litet barn! Men det är nog ingen fara!

• mludvigs

Tror inte det är så mycket ampere/ström i antennuttagen (precis som telefonjacken) - det hade varit värre om han fått in nåt i de vanliga eluttagen!

• MrsNelson

Nej det har du ju rätt i!! det är inte lika stark ström i antenner!!

• Snutte83

Antennuttaget tycker jag känns som när man får en stöt av bilen typ... De svider te sen e de inget mer. Inga märken eller så. Jag brukar få stötar av de mesta väldigt ofta Räcka ut tungan

Jag ser så dåligt när jag blundar...
  • blackangel

Min son har tagit ut glödlampor i bordslampor och stoppat ner fingrarna  ett par gånger. Nu senast i helgen. Han har gråtit och fått ont, men blivit mest rädd tror jag, för det blir ju en chock för dom. Men efter en stund har han varit glad igen och lekt som vanligt. Han är 4 år nu, så jag kan ju prata med honom och höra hur han mår. Men man blir jätterädd när det händer.
    Men ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig.

Svar på tråden Han fick en stöt! hur farligt är det???