Var var er första smakportion & hur gammal var bebisen?
Ja det var frågan
Ja det var frågan
Heira började äta smakportioner några dagar innan 4 månader. Katrinplommonpuré fick hon då eftersom jag var orolig över hennes mage. Fast det hjälpte inte...
Sen började hon med potatis, morot och andra rotfrukter.
vi provade ge smakisar till wille när han var 4 månader men han var inte intresserad så vi provade igen vid 6 månader men han var inte intresserad då heller så vi provade då och då och vid 10 månader ville han ha så då började vi ge smakisar.
Gröt vid 16 veckor. Har varit populärt från första stund.
Jemima fick potatis när hon var dryga 4 månader. Efter det har hon fått äta morot och morot blandat med potatis och idag åt hon ärtor för första gången. Hon blir 5 månader nästa vecka.
Caroline fick gröt några dagar innan frya månader och det är det enda som går ner ännu vid fem månader. Hon får uppkväljningar av allt annat jag provat.
Har bilder på första smakisen i mitt galleri
Jesper var 3½ månad när han fick persikopure första gången.
Hannes var 3½ månad första gången han fick smaka på persikopurè första gången. MUMS var det
//Ullet
tack för era svar Emil är 4½ månad, vi har inte provat på något än... men funderar på att börja testa snart
Isac var 4½ månad och vi började med potatispure
Jag gav henne potatispuré (burk) då hon var 3 1/2 månad. Hon gillade det direkt!
Moa fick smaka majsgröt 6 dagar innan 4 månaders dagen. I dag fick hon potatis-majs purè och hon blir fyra månader på fredag.
Jag hoppas att det går bättre med purèn än med gröten som hon spydde upp efter ett tag.