• Callistar

Bali eller Thailand, vad ska man ta?

Funderar på att åka till Bali med familjen nästa år. Helt ok pris på resan, och så har jag alltid varit nyfiken på indonesien. Samtidigt så är jag en av få svenskar som inte varit i Thailand, och det är ju också OK pris. Någon som har tips eller erfarenhet? Vad ska man ta, Bali eller Thailand? Jag har ju som sagt inte erfarenhet av något av det...

• Svar på tråden Bali eller Thailand, vad ska man ta?
  • Elli47

Jag har bara erfarenhet av Thailand så jag vet faktiskt inte vad jag ska råda dig! Passa på att åka till Bali nu kanske och sen tar ni Thailand en annan gång?!

• Sannatvåbarn

Thailand röstar jag på, e helt såld på det

• MammaMu76

Jag tror att Thailand är säkrare än Bali just nu. Är ju lite oroligheter på Bali både nu och då....

Mamma till världens goaste Erik
  • Sole

jag har varit på båda och tycker båda har fördelar!

Maten är tråkigare på Bali än i Thailand och det finns väl mer paradisstränder på thailand än Bali.
    Med barn tror jag det är lättare att resa i Thailand, där älskar de barn! Klart de gör det i Indonesien också, men Thailand är fortfarande längre fram rent turistmässigt

• AlmostPerfect

Oooo, är helt såld på båda ställena! =) Men jag håller med föregående inlägg. Thailand är "finare" på något sätt. Sen är ju restiden något kortare till Thailand. Vad ni än väljer så får ni en härlig semester, kultur och naturmässigt sett.
    Trevlig resa! =)

• tandrollet

Thailand är toppen!!På Bali har jag tyvärr aldrig varit...

• tesslan

Åk till Thailand tycker jag. Har varit i Thailand tre gånger, varav en gång med barnen, och en gång på Bali.

Thailand kommer jag definitivt åka till fler gånger för det finns fortfarande så mycket jag vill göra och se där men Bali känns som att vi klarade av på dom två veckor vi var där. Bali var varmt och fint men inget speciellt tycker jag.

Åhh, nu vill jag tillbaka...

• Juillet

Jag har varit på Bali en gång, och i Thailand ett flertal gånger och jag föredrar absolut Thailand. Där kan ni åka till ett barnvänligare ställe och dessutom är thailändarna så otroligt vänliga och hjälpsamma.

• Jannamia

Bali!! Paradiset på denna jord enligt mig!

• Marialainen

BALI!! Det ÄR paradiset!!!
    Underbara människor!!! Trevliga, hjälpsamma och så otroligt mysiga!
    Billigt å bra!!!!

• tjorven80

thailand!!!!!!!!!!!!!!!! utan tvekan... vi älskar landet så mycket att vi gifte oss där på thai vis för 2 år sedan.......

Svar på tråden Bali eller Thailand, vad ska man ta?