• LillaSkutt

Fler som springer med barnvagn?

Halloj alla hurtiga mammor och pappor!

Har kommit igång med träningen ordentligt nu och spriger si så där 1 mil med barnvagn var till varannan dag. Inte för att jag har en såndär joggingvagn utan jag springer med vår vanliga Emmaljunga. Det går alldeles utmärkt -men det är tungt.

Ngn annan som springer med vagn?

Jag tränar inför TjejVasan och Stockholmmaraton så jag har ju motivationen till att springe i det.

• Svar på tråden Fler som springer med barnvagn?
  • BlygTjej

Min bebis har inte ens kikat ut ännu men jag skulle vilja springa med barnvagn efter att h*n gjort det Vad springer du på för underlag?

BF ---> 56 dagar kvar!
  • ebben

Nä,går raska! promenader bara! o tränar inte till nåt alls ....
    men det är klart det går att springa m vagn,sen är det ju bara bra att de är lite tunga då tränar man ju mer.
    har ju en syskonvagn jag,m 2 tunga killar i ! DET känns i armar i snöslasket....
    Däremot blir det nog INTE 1 mil o mdan,min ena son vill gå ibland o då blir det LÅNGSAMMA promenader.Tyvärr,för min hurtighet,men jag måste ju låta honom gå.......

• LillaSkutt

Det går faktiskt bra att springa på de flesta underlag har jag märkt. Sämst är det om det är grovgrusigt -blir för stötigt. Om de vanliga löpspåren är tämligen jämna -inte för mkt rötter, så är de perfekta även om det blir tyngre än att springa på asfalt.

Jag springer lite blandat. Mest för att få variation i löprundorna, men mest blir det längs ett promenadstråk vid kanalen här i Södertälje.

• Linna3

Jag började springa med vår vanliga emmaljunga också. Numera springer jag dock mest utan barnvagn, tyckte jag fick lite ont i ryggen av att hålla i vagnen. Så det blir mest promenader med vagnen nu och springning när maken är hemma.

Började för ett tag sedan på mamma-core, mag- och ryggträning för nyblivna mammor. Jättebra tycker jag, dessutom kan man ju ha med sitt barn.

• Zandrita73

Nja....jag införskaffade en jogging vagn för det ändamålet en har inte testat än...dock måste jag verkligen rekomendera den vagn jag har..."MiniMe" från Libro kids....suuuuuuperbra! Prisvärd, lätt, snygg....har allt det jag kräver av en barnvagn just nu....stora hjul gör att den rullar superlätt....det är lixom inget tungt att putta den framför sej....det bäsa av allt är att den tar upp till 22,5 kilo...så man kan ha större barn med sej på löp/promenadrundan. Jag har den till min 4,5 åring när jag ska ut på motionsrunda...dvs gå snabbt & ha honom med mej...han äslkar när det går undan...

OBS: använder den inte mer än när jag ska gå upp till 5 km - 1 mil....annars är han grym på att promenera långt utan vagn...den är bara ett hjälpmedel.

Svar på tråden Fler som springer med barnvagn?