• aneka

Vad har ni för hjälm till era barn nu på vintern?

Tänker på märke, grönt spänne eller vanligt? Är de någe mera att tänka på?

• Svar på tråden Vad har ni för hjälm till era barn nu på vintern?
  • aneka

När ditt barn är i pulkbacken tex, vilken hjälm använder ni? Vilket märke på hjälmen? Har ni en hjälm med grönt spänne eller inte? Vad ska jag tänka på när jag köper lekhjälm? Förstår du nu?

• Pellinell

Lekhjäm, varför skall du ha en sådan?
    Annars har vi en hederlig JOFA-hjälm för skridskoåkning, under den får mössan plats. Vid pulkaåakning har vi ingenting utom mössa.

• lieh

Det var därför jag inte fattade. Vi brukar aldrig ha hjälm.

Trodde först du menade hjälm vid skridsko åkning. Men sen fattade jag inte med grönt spänne eller vanligt.

Jaja..hoppas du får hjälp av en som vet mer.

• aneka

Här kallas det lekhjälm, det dagisbarn har ute på vintern när de är isigt. men då vet jag vad ni använder iallafall, tack

• Mmmajsan

Jag vill också gärna ha tips på hjälm!
    Sonen, snart 2 år, härjar ju runt på dagis och så här vintertid kan det vara halt i omgångar och dagispersonalen kan inte punktmarkera varenda 2-åring som härjar fritt på lekgården. Även sommartid har han ramlat ibland och slagit i bakhuvudet (utan gråt eller men), så visst blir man lite orolig som förälder och vill "säkra" så långt det är möjligt.

• EMO 979

Finns hjälmar på barnens hus för 200 pix...står beskrivet som lekhjälm..ser ut som skridskohjälm...

• MARIA99

Petronella har en hockey hjälm riktig.. Hennes pappas. Hon är 5 år & har rätt stort huvud så den passar perfekt!

• Pellinell

Jag tycker det är helt fel med hjälm när man är ute och leker i is, man får väl lov att lära sig att man kan halka? Skulle aldrig ha lekhjälm på dagisgården, tycker det är överbeskyddande i kubik.

• MARIA99

På min dotters dagis har dem bara hjälmen när de åker i den ganska stora pulka backen som brukar vara isig på madrass. inte på gården sas..

• agent007

På vårt dagis har de hjälm nu på vintern när det är isigt och de åker pulka och så. Vi köpte en JOFAhjälm på Sportaffären som kallades lekhjälm. Kostade 300:- och den har grönt spänne och är lite extra vadderad som går att ta bort när barnet växer, verkar jättebra! Det har varit väldigt isigt på vårt dagis så jag tycker det är bra de vill barnen ska ha hjälmar med sig, min 1,5åriga dotter ramlar ju även utan is vad ska hon då inte göra nu!?

• Söderböna

Vi har en Jofahjälm, med grönt spänne. Den används vid pulkåkning (vild sådan...) och vid skridskoåkning.

• aneka

pellinell: ja smaken är som baken, jag tycker det är oansvarigt att de inte har hjälm när de är små och springer runt på isiga ställen.

• Nummer2

på vårat dagis är det krav på hjälm under vintern. vi har en svart hjälm (lekhjälm köpt på barnenshus (vet ej märket för jag har den inte hemma) men grönt spänne givetvis efterssom det löser ut om de fastnar. superbra .

• aneka

nummer 2: ja de blir en sån med grönt spänne här åxå!
    Å tack ni andra som svarat på det jag frågade om från början!

Svar på tråden Vad har ni för hjälm till era barn nu på vintern?