Kände ni av när ägget fäste?
Ni som blivit gravida genom IVF/ICSI, kände ni när ägget/äggen fäste? När hände det i så fall och hur kändes det?
Ni som blivit gravida genom IVF/ICSI, kände ni när ägget/äggen fäste? När hände det i så fall och hur kändes det?
Har blivit gravid 4 ggr via IVF/FET och inte känt det fästa någon av gångerna.
nope, kände inte ett smack!
Jag inbillar mig att jag kände när ägget fäste - eller rättare sagt efteråt. På ruvardag 6-7-nånting ilade det till i livmodern. Fortsatte sedan känna av det till och från.
Nej jag kände ingenting. Det finns säkert de som hävdar att de känt det, men jag måste säga att jag personligen har svårt att tro det. Rent logiskt..? hur i hela friden skulle man kunna känna det...?
Winnie, jag har känt det..det är väldigt speciellt...
Nej, jag har inte känt något, är lite skeptisk till det där... Samma som jag är skeptisk att man kan känna symtom innan man ens hunnit plussat. Tror kroppen spelar många tjejer ett spratt oftast, man vill så gärna känna så då känner man. Men visst, vissa kanske känner saker å ting. Men inte jag :)
Det kändes för mig, det ilade till i magen på nattet så jag vaknade!!!
Men hur kan du veta exakt att det var då ägget fäste? Jag har ju känt små ilningar titt som tätt, så det kan ju vara så mycket menar jag?
Att känna symtom innan man plussat e fullt möjligt, är ett levande exempel på det. Jag visste inte vad det handlade om dock, jag kände mig sjuk och trodde jag hade fel på blodtrycket. Hjärtat slog för hårt och jag blev väldigt andfådd, men det var första känslan av att vara gravid.......det glömmer jag aldrig. Tyvärr fick jag inte behålla det lilla livet...
Urs vad tråkigt Grebban!!! =( *kramar om* Har du någon aning om varför det inte ville stanna eller det var bara den orättvisa slumpen? Jag är i v6 nu och är jätteorolig för ett missfall. Får jag fråga när du fick ditt och hur du kände det?
Västkusttjejen, grattis till ditt plus!!!!
Tack Grebban =)
Nej, kände inget (dessutom måste två ha fäst).
Jag hade symptom före testdag såtillvida att jag stördes väldigt av lukten av min halsduk, tyckte att den luktade riktigt unket. Sen fick jag en tydlig ådra på ena bröstet. Kände igen det från en tidigare graviditet som slutade i MA. Annars inget.
Västkusttjejen, jag svarar dig gärna, men tänker samtidigt på att jag inte vill ge dig den informationen.....jag e lite skrockfull och tycker det e bättre att man inte hör sånt, abslout inte när man lyckats bli gravid.Du ska bara ha positiva intryck! Det är viktigare än vad man tror!ok?
Grebban; Jasså? Ja det kanske kan stämma, annars går man väl o känner efter missfallssymptom... Tack för din omtanke :) Men vet du när det är som vanligast med missfall, i vilken vecka de oftast inträffar i alltså? Så man vet när man kan börja andas ut lite. ;) en del säger efter v10 andra efter första hjärtljudet och mvc säger v12 tidigast...
västkusttjejen, det kan nog variera jättemycket....egentligen kan man ju inte vara säker förrän man sitter där med sitt lilla knyte....Tänk bara positivt och läs inte för mycket som påverkar dig. man e rätt mottaglig för sånt när man är gravid....Kram & lycka till....Jag ruvar vidare.....
Önskar dig all lycka också!!! =)