• Anonym (B)

Bulimiker - finns det fler?

Jag har idag bestämt mig för att söka hjälp för min bulimi. Jag har haft bulimi cirka 11 års tid och det har förstört tillräckligt. Känns tungt, då ingen i min närhet vet om det, men jag känner samtidigt att om jag inte gör något åt det nu så kommer jag att tillåta denna sjukdom att förstöra resten av mitt liv och det är inte värt det. Jag har försökt sluta själv, men det fungerar bara i perioder, sedan är jag tillbaka igen. Mår så otroligt dåligt och känner mig så ensam och full av skam trots att jag vet att det är en sjukdom.

Finns det fler? Kanske någon bulimiker som tillfrisknat efter att sökt hjälpt? Skulle vara skönt med en solskenshistoria, eftersom allt känns så tungt just nu.

• Svar på tråden Bulimiker - finns det fler?
  • Anonym (Jag oxå)

Hej,

Befinner mug tyvärr i precis samma situation som du. Ett helvete. Man tänker att nu är det sista gången jag vräker i mig mat och sötsaker, men det vill liksom aldrig riktigt bli så...

Det går, precis som du säger, bara i perioder, sedan är man där igen och ångrar ihjäl sig när magen så så fylld av både det ena och det andra att det gör ont. Har hetsätit och spytt även ikväll, så nu är magen helt tom och värker för det. Hur i helvete hamnade man i detta?????

Har heller ingen aning hur jag ska få rätsida på det här. Det påverkar hela livet, även om ingen vet något ännu.

Skulle oxå gärna vilja höra om nån som lyckats ta sig ur detta träsk.

• Bumbis73

Jo, shit vad jag känner med er det där e verkligen ett hvete. Är 26 idag o var bulimiker mellan ca 12 och 19 års ålder.. Svårt att råda... Jag fick behandling på anorexicentrum på Huddingesjukhus, men eftersom jag inte va direkt mager, samlade vatten o såg ut som en hamster, så tyckte jag inte att jag fick lika bra vård som anorektikerna.. Hmm, jag nådde botten och kände till slut att antingen slutar jag med detta eller så tar jag livet av mig. Jag gick upp ca 10 kg de första åren jag började äta normalt, obalansen tar tid, men idag har jag fått igång min ämnesomsättning, äter mycket men hälsosamt oftast och är smal och vältränad.. För mig var nog nyckeln att acceptera en viss viktuppgång i början och SLUTA BANTA... Det är ju oftast efter bantningsperioder det är svårast att hålla sig från hetsätning... Lycka till, fråga gärna, kram.

Svar på tråden Bulimiker - finns det fler?