• firiona

    Ge mig tips på bra bilar i 40.000-50.000 kr klassen

    Ska köpa bil, hmm det är inte så lätt som jag trodde.
    Jag vill att den ska vara relativt ny, (-99,-00,-01)
    Det ska inte vara en stor bil, men det behöver inte vara en liten micra heller. Bensinsnål, Sitta skönt och att den går tyst är också något som jag prioriterar:)

    Alla tips är välkommna!

  • Svar på tråden Ge mig tips på bra bilar i 40.000-50.000 kr klassen
  • Robot

    Seat Leon skulle jag rekomendera. du får en 01 för ca 50k.

    Audi A4 typ 98-99 kanske liiite dyrare än din summa men klarar dina kriterier.

  • Leo Kall

    Mina svärföräldrar har en äldre Toyota Corolla. Dom kör i och för sig inte så mycket, men den verkar makalös billig att äga. Krånglar aldrig och billig att serva.

  • Jahapp

    Jäkla bra service av Tonlan.... Av förslagen skulle jag lyfta fram Toyotan eller Polon........

  • jockis

    jag själv åker i en peugeot 306 manhata kombi 00:ans årsmodel och den har en 1,8 liters insprutare och den går bra och ligger i pris strax under 40000 kronor man sitter skönt i den och det är stort utrymme för att vara en ganska liten kombi. den drar inte så mycket bensin och är ganska pigg. ha det bra och välj klokt.

  • Albins Farsa

    Köp toyota bli belåten är mitt råd, var inte så fixerad vid årsmodeller och mil. Se det så här: Ju nyare och ju mindre bilen gått och den passar din plånbok, desto sämre är troligen kvaliten på den. Sedan är förståss nypris att beakta, men några billiga bilar kan kosta dej skjortan innan du åkt en månad. Så köper du kvalitet från början så brukar det löna sej, finns orsaker att vissa saker kostar mer än andra.

    Som sagt, man får vad man betalar för.

  • Bacon

    Köp en saab, man får en fin 9000 för dom pengarna, stor och rymlig bil och säker och sen lite motor med =)

  • jockis

    oj förlåt jag skrev fel jag har en peugeot 306 montana 1,8 liters insprutare och det är en bra bil om man kör i diket med den vilket jag gjorde igår.

  • Älgpappa

    Om du vill ha en bil som är ekonomisk att äga och köra så kan du alltid kolla på en Ford Focus. Bilen är lätt och rolig.

    Lycka till!!

  • octagon

    Har bara ett råd. Gå in på euro ncaps hemsida och titta vilka bilar som har bra betyg, sen kan man sålla bort "sämre bilar" säkerhet kan man aldrig få för lite av.

  • tomsus

    Kan tipsa om Ford Focus. Nu kan man få en -99 för runt 50000 sek (max 10tusenmil). Kolla rost på dörrarna och baklucka. Kolla även el och AC. Men det gäller ju för alla bilar :)

  • Al Bundy

    Jag skulle köpa en japanare. Har under mitt liv hittils haft ett drygt 20-tal bilar. ( Gillar att köpa och sälja, med någon krona i vinst, innebär dock en hel del skruvande)
    Och vill man ha driftsäkerhet, bränsleekonomi/totalekonomi och en viss form av kvalite så skulle jag gå på en Japansk bil.

    T.ex. Mazda 626 från årsmodell 2000, eller Toyota Avensis från årsmodell 1998, kanske även en fin Nissan Primera från årsmodell 2000 .

    Mazdan är enligt mig den bil som allra mest känns som en "tysk kvalitetsbil" både vad gäller kvalite och körkänsla.

    Du skulle även kunna titta på svenskt eller tyskt, men då får du tulla lite på bränsleekonomin/totalekonomin och kanske på driftsäkerheten om du har otur.

    Här är några tips.

    Mazda 626:
    www.blocket.se/vi/10736559.htm
    www.blocket.se/vi/10158202.htm

    Toyota Avensis:
    www.blocket.se/vi/10706203.htm
    www.blocket.se/vi/10524740.htm

    Nissan primera:
    www.blocket.se/vi/10416004.htm
    www.blocket.se/vi/10644885.htm

    Mvh/Markus

  • McCoy

    Hej.
    Jag har kanske inte något tips på någon billig och bra bil, men en sida som kan vara värt flera besök är : www.bilauktioner.se
    Där kan man hitta allt mellan himmel och jord, även prylar. Köpte själva en Saab 9-5 -03 för 85 000 nu i sommras, visserligen gått dryga 20 000 mil men i övrigt inga fel. Det går att göra riktiga fynd på både gammalt och nytt, samtidigt som man får lite spänning eftersom det är auktion.

    MVH / McCoy

Svar på tråden Ge mig tips på bra bilar i 40.000-50.000 kr klassen