• lisaloop

när efter p-pillerstopp kom er mens tillbaka?

En del verkar få vänta jättelänge efter att de slutat med p-piller på att äl och mens ska komma igång. Hur länge dröjde det för er? Spelar kanske inte så stor roll vilken sort men själv använder jag yasmin.

• Svar på tråden när efter p-pillerstopp kom er mens tillbaka?
  • fiffiluran

jag slutade med ppiller den 12/9 och fick ppillermens den 15/9 sen kom mensen regelbundet med 29 dagar emellan nu 2 gånger. Jag har nog inte fått igång min ÄL dock... håller tummarna att det går bättre i december. (Jag testade med ÄL-test första månaden utan utslag och sen höll jag utkik efter ÄL-flytisar andra månaden men var snustorr hela tiden )

• Nightfall

Min cykel blev stabil med en gång efter stoppet. Åt trinovum.

• Gulla

Jag slutade att äta trinordiol 28 när sista kartan var slut. Mensen kom efter 39 dagar. Har haft ok mens sen dess, men kroppen funkar helt annorlunda nu i jämförelse med förut. Har ni mellan 27-33 dagar mellan mensomgångarna.

• Loppan 81

Min är ännu helt konstig - och jag slutade i februari -06...

• passionsfrukten

Hej!Slutade med Trinovum den 11/10 och fick då min p-piller mens som vanligt. Har först idag 39 dagar senare fått något som jag tror är min mens igen...Hoppas...Har ingen koll på om ÄL har kommit igång..

• Lussekatten87

jag åt neovletta tog sista 18/9 tror. jag har inte fått nån slags mens än..=/

• EnilemmE

Jag åt Yasmin och min första riktiga mens kom på dag 35, sen kom den andra på dag 40 och sen kom det ingen mer!! Men i februari kommer en bebis!!

Februaribebisch i magen!!
  • True Romance

Jag är på dag 43 efter sista "p-pillermensen" och har ännu inte sett till någon mens...

• Bellbox

LÄBBIGT det här! Verkar som att siffran 39 återkommer hos många här på FL som slutat med p-piller & att mensen nästa gång kan dröja ÄNNU längre!

Själv fick jag mens efter 39 dagar första gången, men är nu på dag 46 (!) Det konstiga är bara att jag nog fick stegring på ÄL den 30 oktober (!) men ÄL kanske uteblev

Åt Yasmin...

EnilemmE: ÅHHH du ger mig hopp om att man KAN bli gravid trotskonstiga cykler i början Testade du om du hade ÄL?? Har någon BM gett dig någon förklaring på hur/att du blev gravid trots krånglande cykler??

• Shnicki

Jag slutade med ppiller Maj, och har fortfarande inte fatt mens, ska se min doktor nasta vecka, for det har vrkar inte normalt

Svar på tråden när efter p-pillerstopp kom er mens tillbaka?