• Anonym (pinsamt)

Första dejten, HJÄLP! Vad är ok??!

Hej!
    Som rubriken lyder. Jag ska på första dejten med en kille jag träffat över nätet. Detta är min andra dejt någonsin, och första dejten skedde för mer än 8år sedan när jag var tonåring. Så till problemet... vad gäller??!

När dejten är slut. Ger jag honom en kram? En puss på kinden? Inga kyssar på första dejten, eller? Är hopplöst okunnig upptäcker jag om vad som är god dejting kutym.

Och vad pratar man om? Vad pratar man DEFINITIVT INTE om?

Hjälp tjejer! Om jag ska få någon sömn alls inatt behöver jag hjälp och tips i massor!

• Svar på tråden Första dejten, HJÄLP! Vad är ok??!
  • Micke Geting

"När dejten är slut. Ger jag honom en kram? En puss på kinden? Inga kyssar på första dejten, eller? Är hopplöst okunnig upptäcker jag om vad som är god dejting kutym. "

Finns ingen kutym, du ger honom en kram, puss eller kyss beroende på hur det känns i mage och hjärta.

Samma sak vad man pratar om. Med en kille kanske vissa ämnen inte skulle passa sig medans med en annan så passar sig det.
    Det gäller att vara lyhörd och läsa av din dejt.

• Nyfiken gul

ni gör exakt vad ni vill !!

Faktiskt!!

Vill ni tokhångla o ha sex på första dejten så kör på det.. det är ER dejt o det är NI som bestämmer! Känns det rätt så gör det ni vill helt enkelt.

nåt som är förbjudet däremot på första dejten är att prata om 1: gamla ex 2: sin taskiga barndom...

du ska på dejt för att ha roligt inte för att sitta o älta o snyfta om gamla dumma pojkvänner o hur synd det är om dig för att du växte upp med 12 syskon o inga föräldrar... skippa sånt tills ni känner varandra...

• FelfriMan

Anonym (pinsamt):

Du behöver nog inte oroa dig så mycket om vad du skall göra, däremot finns det några saker som du inte skall göra.

1: Börja inte prata om barn, familj eller annat som uppfattas för seriöst med en gång.
    2: Uppträd helst inte på ett sätt så han upplever dig som känslig (exempelvis känslig för kritik), detta gäller killen med. Uppfattar man en person som känslig så blir man automatiskt mycket mer försiktig själv. Alla är ju "trevliga" i början, kan den ena aggera mer spontant så blir den andre automatiskt mer spontan den med.
    3: Tänk lite på ditt kroppspråk, kan bli fel om det blir för komplicerat och då aggerar man spänt. I början så är kroppspråket väldigt viktigt, det är där personen får första intrycket. Går du med en meters avstånd från dejten med armarna i kors så undrar han nog om han luktar illa.
    Låtsas snarare att dejten är en bra vän som du inte sett på några månader eftersom dejten (låtsasvännen) varit på en lång och intressant resa som du vill är jättenyfiken på hur den var.

4: Killar gillar om tjejen blir imponerad av honom :)

• Anonym

Jag skall precis som du på första daten med en kille som jag träffat över internet. Vi skall träffas första helgen i december då jag och en kompis skall åka till göteborg där han bor. Har precis som du inte varit på speciellt många dater så jag börjar bli lite små nervös. Jag har pratat med honom i telefon flera gånger och han verkar jätte trevlig, men det är ju lätt att vara trevlig per telefon. Lycka till.

• Anonym (pinsamt)

Tack för att ni är så snälla och ger råd.

Jag är verkligen novis på det här, och minns knappt hur jag tänkte när jag blev ihop med mitt ex. Det var läääänge sen.

Håller med om att inte prata om att vilja ha barn o gifta sig. Smart också att inte prata för mycket barndom. Ska verkligen tänka på mitt kroppsspråk. Rädd för att vara för inbunden och sända ut såna signaler, så det var en guldklimpstanke, TACK!

Och jag ska försöka verka imponerad av honom =)

Kan berätta hur det har gått i morgon! Så nervös, hejdå!

• Tirre

Hur gick det på daten egentligen?

• Sweetsour

Ja nu blir man ju jättenyfiken!

Svar på tråden Första dejten, HJÄLP! Vad är ok??!