• Tinny

Ont i knä med motionscykel?

I somras var jag hemma hos en vän och fick för mig att testa hennes motionscykel, men när jag cyklade fick jag en obehaglig smärta i mitt ena knä och var tvungen att sluta...det kändes lite som om det hamnat fel och jag hade svårt att röra mig efter det. Lite senare har jag försökt cykla på vår egen motionscykel här hemma, som jag har kunnat cykla på förr även om det var ett tag sedan...och det kommer en obehaglig känsla i mitt knä, känns verkligen som om att något glider omkring och hamnar fel...det är mycket obehagligt och jag vågar inte fortsätta cykla när det känns så.

Vet nån vad det kan bero på? Ska man fortsätta cykla?

• Svar på tråden Ont i knä med motionscykel?
  • Gabbesmamma

Jag hade samma problem och nu använder jag "knästöd" (eller vad det nu heter) , fungerar bra.

• Tinny

Ok, vart kan man köpa det? Har man det på bara när man cyklar då?

• Gabbesmamma

Jag vet inte eftersom min är 100 år gammal. Kolla med Intersport.
    Man har den på när man cyklar.

• NadiaNadia

jag har samma problem, skit jobbigt.
    Har börjat cykla med tenniskor, då blir det bättre.

• Amlin

Jag fick ont under en period och märkte att jag hade en lite knasig vinkel på foten när jag cyklade. Jag har börjat tänka med medvetet på hur jag använder fötterna när jag driver runt foten och knäsmärtan är borta.

Det kan förståss vara ngt helt annat för dig men tänk på det när du cyklar utifall det kan hjälpa...

• Tinny

Jag har köpt ett sånt där "knästöd" och det hjälpte faktiskt. Kunde cykla på igår utan problem, skönt...tack så mycket för det tipset Gabbesmamma!

• tvilling77

St till att cykeln är rätt inställd, annars kan du lätt översträcka knät eller få andra belastningsproblem!

• majzzan

Höj sadeln..... det hjälpte mig!!

Svar på tråden Ont i knä med motionscykel?