• T N

Öm punkt i ryggraden, nån mer?

Hej! Är i vecka 12 och min senaste noja är att jag har så himla ont på en punkt i ryggraden. Det är ganska långt ner men inte ända ner i svanken, typ mellan två ryggkotor. Det ömmar även när jag tar där. Nån som vet om detta har med graviditeten att göra och i såna fall vad det kan vara? Nån mer som känner igen sig?

• Svar på tråden Öm punkt i ryggraden, nån mer?
  • MiaBu

jag tror jag kommer ihåg något sådant.. tror oxå det var ganska tidigt i grav.. men det försvann

• Dida

Jag hade en punkt strax under skuldran som var så himla öm under båda mina graviditeter! Så fort jag satt ner så värkte det i den där lilla pricken och min sambo satt varenda kväll och tryckte med sin tumme och masserade men den gjorde jätteont ändå. Sedan försvann det direkt efter barnen var födda! Måste varit någon nerv som kommit i kläm! Min BM hade inte hört talas om någon annan som haft likadant...

• Elin Ronnie

har oxå en öm punkt bak på ryggen.. gör riktigt ont ibland, man vet varken hur man ska stå eller sitta för att det ska gå över.. Är nu i v. 35, började runt v.20. Tror att bebben ligger å trycker på nån nerv :)

• Agnes7

Har haft så sedan v 30, går in i v 38 i morgon. Jag kan knappt stå, så ont gör det på ett par olika punkter, precis intill ryggraden, hade likadant förra graviditeten och har hört fler som haft likadant. Man vill få riktig brutal massage på just dessa punkter, då släpper det för en stund. Jag får detta när jag står vid diskbänken, eller sitter obekvämt. Massage är nog det enda som hjälper tror jag.

• Shakespear

Jag har det med, verkar vara på samma ställe som du, om någon tar på det stället eller om något ligger emot det så känner jag stort obehag o ryggar tillbaka fort. Det är riktigt obehagligt om någon rör det. Det går lite bättre om tex massören tar med en fast hand med olja på, men det är ju inget trevligt. Jag har blivit röntgad men de hittade inget fel. Undrar just om det kan bero på epiduralen jag fick när jag födde min dotter...ja, jag vet inte men obehagligt är det iallafall...

• T N

Tack för era svar, jag börjar fasa för att det redan ska vara foglossning...

Svar på tråden Öm punkt i ryggraden, nån mer?