• Snorpan73

Hosta, feber, dregel och kväljningar - känns det igen?

Hej
    Min son har sedan ett par dagar haft hög feber tillsammans med en jobbig hosta. Vi har varit hos läkare som tagit prover, lyssnat på lungor etc och det var grönt - det troliga är att det är en virusinfektion som ska läka ut av sig självt.

Men, han dreglar enormt mycket, tuggar på allt och får ofta kväljningar. Tänder tänker vi då - håller ni med? Men, det är enormt mycket dregel från en som aldrig dreglat och kväljningar från en som aldrig får det...tänder har han dock massor att få (han är 15 månader).

Vad jag undrar är om det känns igen som något annat, magproblem, annan influensa eller så - eller om fler känner igen dreggel/kväljningar/kräkningar när era barn fick tänder?

Tack!

• Svar på tråden Hosta, feber, dregel och kväljningar - känns det igen?
  • morzan4

Har aldrig hört talas om något sådant i samband med tandsprickning. Lös mage kan de få men inte kräkningar vad jag vet. Kolla med fler doktorer om det inte går över...

• Desdemona

Min son, 8 mån, har precis varit rejält förkyld och har haft liknande symtom som du beskriver. Jag tror att det där med händerna i munnen kan bero på att de har ont i halsen och kväljningarna på att de sväljer mycket slem..

• Desdemona

Hoppsan, såg just att jag skrev dit nåt som inte fanns "händer i munen" menar dreglet förstås.. Var så inne på tänder

• Emtob

Vet du att min son är exakt likadan.
    Han kunde inte ha napp på en hel vecka för han
    bara kväljdes!! Han håller på att få tänder så jag tror det är det.. han är 17 månader!!

• Snorpan73

hej!

ugh, ingen kul kväll igår...han hostade så han kräktes och ville inte sova för han hostade så mycket...

vi tror på falsk krupp och tänder men håller noga koll - alltid skönt att höra från andra här på FL som kanske varit med om samma saker! Även om det så klart inte är skönt att det händer...

• Katten79

Min dotter har hostat tills hon kräks, hon har en massa slem men jag hör att hon sväljer det igen.. Det resulterar i att hon kräks upp det tills slut..

Var till läkaren igår blev ordinerad bricanyl, hon fick mollipect i måndags men det spydde hon upp.

Sen såg jag oxå häromdagen att 8 tänder är på väg upp, några har spruckit igenom.. Vill ibland inte ha nappen då hon får kväljningar. Hon är 16 mån nu..

Lös i magen har hon oxå varit men det tror jag att det är pga tänderna och delvis förkylningen.

• Snorpan73

katten79, låter som min son...får inte kolla i munnen dock

• lill tess

Killen min har aldrig dreglat förut nu rinner det om honom. Haft 3dagarsfebern med hosta. Så symtomen du beskriver har Linus haft alla. 2 tänder har precis spruckit igenom och en till på väg så för oss var det nog en kombination av sjukdom och tänder.

Så nog kan det vara tänder som är å väg.

• Katten79

Snorpan73

Ja jag hade tur, jag får inte titta Julia i munnen annars.. Men då fick jag o då såg jag att dom är på väg upp.. Usch det måste göra ont..

Svar på tråden Hosta, feber, dregel och kväljningar - känns det igen?