• Malounis

Vantar till baby?

Var sjutton hittar man vantar (alltså tjockare, fodrade, i tex nylon) till bebisar? Har ett par men de är alldeles för stora. Glider av händerna (armarna rättare sagt då de går upp till armbågarna, så stora är de) hela tiden. Hur hårt man än spänner kardborren.
    Ok, har overall med sådan där nervikbar mudd som blir som en vante. Men det är ju inte alltid sonen har just den på sig (eller ibland behövs ju vantar under) och då vill vi ju kunna ha vantar som passar!

Malounis - stolt mamma till Isak 4 mån (2 mån)
  • Svar på tråden Vantar till baby?
  • missteddy

det är jätte svårt hade samma problem i feb när pontus tittade ut så jag la hans händer på magen och drog upp overollen på så sätt blev de varmare också

• Vädtkustmamma

H&M eller Åhléns har tjockare vantar i fleece. De ser ut som tumvantar men inuti är det bara ett hål.

• Vanilj

Jag tycker polarn o.pyrets vantar är jätte bra.

• Jess25

Jag beställde ett par små vantar utan tumme i Ull från minimundus... De är helt suveräna!!!!!!! Så det kan jag verkligen rekommendera...
    Och när det är ull så behöver de ju inte vara så tjocka och klumpiga för att hålla värmen!

• Molly72

Jag brukar sätta strumpor på lillans händer. Ser kanske inte så snyggt ut men sitter i alla fall kvar.

• pattisza

Polarn o pyret har bra vantar

• ErnieBernie

Använder ett par strumpor som vantar på lilltjejen

• ariel77

Har faktiskt sett att det finns vantar som ser ut som små strumpor med lilla anna o långa farbrorn! Ursöta! Men tyvärr kommer jag inte ihåg var. Någon annan kanske vet???
    Dem borde ju vara smidiga att ha under den nervikta mudden på overallen.

Svar på tråden Vantar till baby?