• NoomiNoomi

Rehab - möte

Jag har varit borta rätt mycket från jobbet pga av personliga problem (psykiska) och nu vill min chef ha ett rehab.möte med mig. Är lite spänd inför detta eftersom jag aldrig varit på nåt tidigare. Vad händer? Jag antar att hon vill veta varför jag varit borta... och det kan jag givetsvis svara på(egentligen vet hon det redan) men vad händer mer... Kan jag bli av med jobbet? Nervös!!

• Svar på tråden Rehab - möte
  • jessican

Jag tror att hon bara vill fråga om hon kan göra något för att det skall bli bättre för dig så du kan jobba med mindre sjukskrivning. Det är nog inget att vara orolig för. Jag vet att det var många som blev kallade på ett sådant möte när jag jobbade på en förskola. Man får inte sparken för att man är sjuk!

• lillanin

det är numera lag på att arbetsgivar o arbetstagare ska ha ett rehabmöte efter 4 veckors sjukskrivning/ alt flera upprepade korttidssjukskrivningar. Syftet är att se om arbetsgivaren kan på ngt sätt underlätta för arbetstagaren att komma tillbaka. Rehabutr. skickas sedan till handläggaren på fk. Inget att oroa sig för, mest en formalitet från kassans sida...så att handläggaren kan bocka av att de fått in den och arbetsgivaren därmed uppfyller sitt rehabiliteringsansvar... *har jobbat som kassatant*=)

Svar på tråden Rehab - möte