Var hittar jag billig inomhusfärg för väggmålning?
Ska flytta och det är lite väl färgglada tapeter i lägenheten. Tänkte måla över med lite mer neutralfärg... Nån som var man kan fynda BILLIG målafärg? Kedja, butik, märke??
Ska flytta och det är lite väl färgglada tapeter i lägenheten. Tänkte måla över med lite mer neutralfärg... Nån som var man kan fynda BILLIG målafärg? Kedja, butik, märke??
Rusta brukar ha billig väggfärg. Biltema likaså. Coop Forum också tror jag. Kanske Ica Maxi.
ÖB
Överskottsbolaget, Jem & Fix, Rusta....
köp INTE den billiga färgen på biltema. den är så blaskig så jag vet inte vad. gick o köpte färg på coop tillslut istället o då förklarade gubben som jobbade där att han varit ansvarig för reklamationerna på biltema förut o de fick MASSA klagomål på färgen där. dessutom hade han själv använt sig av ngn utefärg fr biltema t sitt hus o efter 1 år bara var han tvungen att måla om.
biltemafärgen kostar 89 kr för 2,5 liter. men coopfärgen 99 kr för en liter. men iom att coopfärgen är MYCKET tjockare o så så räcker den lika långt som biltemafärgen.
så summa av kardemumma. satsa på en bra tjock dyrare färg istället. det lönar sig i långa loppet.
Hur långt räcker en liter målarfärg?
för mig räckte det till ett helt kök.
Vi har målat med den billiga färgen från Rusta - tyvärr täcker den inte så himla bra så du behöver nog räkna med minst tre strykningar.
Vi köpte på Cheapy, där har dom jättebra färg som täcker väldigt bra.
ska tillägga att coopfärgen räckte det med att stryka en gång bara o biltema fick strykas mer än 3. tror vi strök 4 eller 5 ggr med den. täckte skitdåligt.
K-rauta köpte jag rätt billig färg.
Tänk även på att du kanske måste måla flera lager, eller ha en grundfärg under.
Sen beror det förstås lite på hur mycket ens väggar "suger", dvs hur mycket färg de suger åt sig.
Man får nog räkna med att måla 2 lager iaf.
Hoppas ni hittar en bra och billig färg!
Rusta har ju billig färg, men som någon annan skrev så behövdes det flera strykningar. Visserligen hade vi en mörkt, mörkt blå tapet som vi målade över, men jag tror att vi körde 4 stryk.
Dessutom kan det vara ett tips att kolla vad det är för glans på färgen. Tror att det var glans4 på den från Rusta, och den är INTE avtorkningsbar! Man bör alltså tänka igenom vart man målar med den färgen!
Vi ska köpa på Rusta
Köp inte på ÖB.Jätte matt färg och inte avtorkningsbar.
Rusta vet jag ej men den färgen kostar 74 kr för 2,5 liter..den billiga alltså.
På järnia har dom nu extrapris på matt väggfärg. De är halva priset och då blandar de till exakt den nyansen du vill ha. Kostar 176:- för 3l. Jag har börjat måla med den färgen och den är jätte dryg! Super nöjd!
Hmm blev ifrån Silvan & tyvärr alldeles för mycket färg... JÖSSES