• Flyssel

Är du tondöv?

Ett test för att se om man är tondöv, tar en lite stund att göra, men det var kul!
    jakemandell.com/tonedeaf/
    Jag scorade 88,9% med pladdrande jobbarkompisar och en surrande skrivare

• Svar på tråden Är du tondöv?
  • Snäckan05

Fick mer än jag trodde 63,9 trodde faktiskt jag var helt tondöv men tydligen inte!

• Flyssel

det var faktiskt rätt svårt, men det skulle vara kul att veta hur mycket de där duktiga musikerna får.. De glassar nog in på 100% utan ansträngning

• theoIsac

88,9 hade jag.. kul test!

• theoIsac

nyssel: jepp, trodde jag skulle få mer för är det nåt jag kan så är det musik:)

• Flyssel

Isac04: Men du är ju nästan på 90%, så det är väl dagsformen som drog ner omdömet

• theoIsac

nyssel: haha, ja det måste va det..

• Minerva

Hmmm, visserligen är jag halvdöv, men 52,8 var för kasst... Men å andra sidan fick jag bekräftat vad jag redan visste. JA, jag är tondöv!

• Flyssel

Minerva: Äh, det var ju svårt att höra, och det blir ju inte enklare om man har försämrad hörsel..

• javalady

83,3% *andas ut* slipper sluta i kören uppenbart... Tur det eftersom vi övar ikväll!

• javalady

nyssel - jag är en riktig körräv... *räknar körer* Från mellanstadiets kör och tills idag har jag avverkat... 7 körer tror jag det blir! Fast roligast var nog ändå studentkören med sina läger, spex, fester och annat bus!

Nu är det snart dags för årets roligaste sångtajm enligt mig; lucia! Det blir jag nog aldrig för gammal för!

...lite OT, men kan inte låta bli...

• lillaNorpan

80,2 %
    trodde jag skulle å bättre. men men.
    har sjungit i kör i många år och spelat piano i 9 år.

• Kaiserdom

47.2% *skrattar* tyckte allt lät lika... ;) men jag visste ju sen innan att jag e tondöv...

• Flyssel

Javalady: Minns den lucia då jag dagen innan luciakonserten fick halsfluss..
    Jag blir fortfarande arg när jag tänker på det - tretton år senare

Svar på tråden Är du tondöv?