• VICKY82

Grått fusk fårskin?

Skulle vilja klä in en sittdyna till en förvaringspall i hallen i grått fårskin. Det jag undrar är finns det fuskfårskin att köpa? och var får man tag på det i så fall?

• Svar på tråden Grått fusk fårskin?
  • Tineling

Jag såg det fanns på Åhlens så kolla dit! tänker också själv köpa till våran kökssoffa sen.

• VICKY82

Aha! Då ska jag kolla där Tack!

• VICKY82

Vet du möjligtvis vad det kostade?

• zigge4ever

Jag vet inte om det finns just fårskinnsimitation, men jag har hittat massor av olika roliga "efterapningar" på vanliga tygaffären. Här heter de Olssons tyger. Jag har tyvärr ingen aning om de är rikstäckande...

• Tineling

fick för mig att det kostar ca 200 kr per meter.

• VICKY82

Ja Olssons tyger finns ju här i Sthlm så då ska jag spana där med

• Gisse the one and only

Finns på Stoff och Stil, de har fleece som ser ut som fårskinn, har jag använt, kanonfint. De har hemsida   www.stoffochstil.se

Fleecen kostar 59.50 metern och ligger på 140 bredd.

Kram Gisse

Stryk mig medhårs....annars
  • VICKY82

Aha 200 det är ju helt ok!

• Tineling

Har nu köpt på åhlens och det kostade 279 kr allstå var det dyrare än vad jag trott men det blir nog jättefint till köks soffan. därmed köpte jag också tyg med gröna blommor tror den heter "amazonas" och ska sen göra en tygtavla av den.

• VICKY82

Ja, jag var och kikade på det härom dagen men ska inte klä om pallen fören vi flyttat efter nyår så jag har inte köpt något än. Lägg gärna in en bild på kökssoffan när du är klar

Svar på tråden Grått fusk fårskin?